ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ארבע וחצי שנות מאסר לנהג שיכור שהרג הולך רגל ופצע הולכת רגל נוספת

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול ומסכנים בכך את כלל המשתמשים בדרך ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק

ארבע וחצי שנות מאסר לנהג שיכור שהרג הולך רגל ופצע הולכת רגל נוספת
אסף ברזינגר


סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט תאופיק כתילי, גזר לאחרונה ארבע וחצי שנות מאסר לנהג חולה סכרת, אשר נהג תחת השפעת אלכוהול, ולא החזיק דברי מתיקה ברכבו כנדרש ממנו בתנאי רישיונו. נהיגתו המסוכנת שנמשכה לאורך מרחק רב הסתיימה בהריגתו של צעיר בן 27, ובחבלה חמורה בהולכת רגל נוספת.

על פי גזר הדין, הנהג, בן 41, חולה סכרת מזה 15 שנים, נהג בכביש 91 כאשר הוא שיכור ובדמו ריכוז אלכוהול של פי 5 מהמותר בחוק. מצב זה הוביל אותו לאיבוד שליטה במכונית לאורך דרך ארוכה שבמהלכה סטה ממסלולו מספר פעמים, הוזהר על נהיגתו על-ידי נהג אחר, כמעט ופגע ברוכב אופניים בשולי הדרך, ונעצר רק כאשר דרס למוות צעיר בן 27, וצעירה נוספת שעמדו על אי תנועה. לאחר התאונה הנהג איבד את הכרתו כתוצאה מהתקף היפוגליקמיה (נפילת סוכר) והובהל גם הוא לביה"ח.

כתוצאה מהסדר טיעון, הנהג לקח אחריות על מעשיו והודה בשורה של עבירות בהן הריגה, חבלה חמורה, נהיגה במצב המונע שליטה ברכב ומסכן עוברי דרך, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ועוד. השופט תאופיק כתילי, ציין כי "לאור חומרת מעשיו לא מצאתי לנכון להקל עימו את העונש, יותר ממה שכבר הוקל עימו בהסדר הטיעון, שאלמלא קיומו, סביר להניח כי עונשו היה חמור יותר".

בנוסף, הדגיש השופט בגזר הדין את חומרת עבירת הנהיגה בשכרות, והוסיף כי "הקלות שבה מחליט אדם תחת השפעת אלכוהול לעלות על רכבו ובין רגע להפוך אותו ל"פצצה מתקתקת", אינה נתפסת על הדעת. המלחמה בקטל בכבישים קשה מאוד וגובה יום-יום קורבנות רבים, אך קשה לא פחות המלחמה בנהגים המחליטים ליטול לידיהם את חייו של האחר, כשהם נוהגים תחת השפעת סמים או אלכוהול. התנהגות זו מעוררת סלידה ומחייבת ענישה מרתיעה".

על הנהג נגזרו בסך הכל ארבע וחצי שנות מאסר בפועל, ועוד 24 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רשיון לצמיתות, ופיצוי של 30,000 ₪ לעזבונו של המנוח, ו 30,000 ₪ להולכת הרגל שנפגעה.
עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שנהג תחת השפעת אלכוהול, ובפרט ביודעין להשפעת אלכוהול על מצבו הבריאותי, צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל ".
אור ירוק תנועה תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד