י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סיים את המשמרת במטבח ויצא לחסל את גליק

יומן ההתנקשות • איש הג'יהאד האיסלאמי מועתז חיג'אזי, הגיע לעבודתו במסעדת 'המרכז למורשת בגין', ללא כל בידוק וכשהוא נושא עליו כנראה אקדח • עם סיום המשמרת, יצא החוצה והמתין ליד אופנועו לגליק • כאשר גליק יצא הוא וידא את זהותו וירה בו 4 כדורים • המחבל נמלט לבית קרוב משפחה באבו-תור, הבוקר הוא אותר וחוסל

הבית בו הסתתר המחבל
הבית בו הסתתר המחבל


סיים משמרת במטבח המסעדה ויצא למסע ההרג: כך מתברר היום (ה') נערכה ההתנקשות אמש בפעיל הימין יהודה גליק.

המחבל, איש הג'יהאד האיסלאמי מועתז חיג'אזי, הועסק באותו יום במסעדה שבמרכז למורת בגין בירושלים.

באותו ערב נערך כנס "יהודים למען הר הבית" אותו ארגן יהדה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית.

חיג'אזי החל את עבודתו אתמול ללא שעבר כל בידוק. לפי ההערכות אף נשא עליו אקדח בזמן עבודתו. חיג'אזי סיים את העבודה במשמרת שלו ב- 21:30, ובעודו במדי המסעדה, המתין לגליק בחוץ למרכז.

סמוך לשעה 22:10, יצא גליק מהמרכז לעבר מכוניתו לאחר שסיים את הרצאתו כאשר אשתו המתינה לו ברכבו.

לפי אחת מעדות הראייה, מוריה חלמיש, המחבל חיכה מחוץ לבניין ליד אופנוע לא מונע ושאל אותו: "אתה יהודה גליק'?". כאשר גליק אישר זאת, המשיך המחבל ואמר: "יהודה, אני מצטער. אני חייב לעשות את זה, אתה עצבנת אותי".

רעייתו של גליק שהייתה במכונית הסתתרה הורידה את ראשה. המחבל ירה בגליק ארבעה כדורים ופצע אותו קשה, ועדי הראיה הזעיקו את המשטרה.

חיג'אזי, נמלט על אופנועו, כשהוא חוצה את הצומת, וחולף על פני מכוניתו של יעקב מורגנבסר, כפי שסיפר ל'בחדרי חרדים': "עברתי עם הרכב והבחנתי באופנוע חולף בצומת, התקדמתי עם הרכב ושמעתי מישהו צועק "ירו ירו, ירו בו". עצרתי את הרכב, נכנסתי לשביל וראיתי אדם שוכב על המדרכה כשהוא מדמם ומתלונן שכואב לו. היה שם גבר ואישה, שנכחו בזמן הירי ועליתי מיד לצומת לכוון את כוחות ההצלה והביטחון".

המחבל הגיע לבית של קרוב משפחה באבו תור, שם הסתתר.

הבוקר לאחר שהתבררה זהותו פשט כח ימ"מ על הבית בו הסתתר. הוא ברח לגג והחל לירות לעבר הכוחות. במהלך חילופי הירי הוא נורה ונהרג.

בביתו במזרח ירושלים אותר האופנוע והאקדח שעימו נורה גליק.

חיג'אזי היה בן 32, פעיל ג'יהאד שנעצר בשנת 2001 והורשע בעבירות של הצתה, גרימת חבלה וגרימת חבלה חמורה. הוא ישב בכלא 11 שנה.

סיים את המשמרת במטבח ויצא לחסל את גליק

ביתו של המחבל. צילום: קבוצת תקשורת ירושלים
משטרה רצח טרור פיגוע אקדח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}