ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הטענות והתגובה

הפגישה החשאית של מנהלי הקבוצות הגדולות במשק שעוררה סערה

בפגישה בין ראשי החברות הגדולות במשק נידונה השאלה מהו הקו האדום שלאחריו לא יוכלו להמשיך במדיניות ה'עסקים כרגיל' | הראל ויזל בהתבטאות על יו"ר ההסתדרות - שלא נשאר חייב

הפגישה החשאית של מנהלי הקבוצות הגדולות במשק שעוררה סערה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד צילום: גלעד קוולרצ'יק

פגישה דרמטית התרחשה הערב (ראשון), בין ראשי המשק בנושא המשך צעדי המחאה כנגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית. בין המשתתפים יו"ר פוקס, הראל ויזל, אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט לשעבר, דנה עזריאלי, בעלת קבוצת עזריאלי ועוד. בנוסף, הראל ויזל זימן הערב לדיון גם את דוברו, איתי בן חורין, על מנת שישמש דובר של הפורום.

דנה עזריאלי, בעלת קבוצת עזריאלי אמרה על המחאה כי לפי ראות עיניה "לא כל העם תומך בזה". על הסרבנות אמרה כי"יש הרבה אנשים, לפחות 50 אחוז מהעם שחושבים שאסור לעשות את זה".

אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט לשעבר ומנכ"ל קבוצת תדהר, קבוצת נדל"ן בינלאומית, כיום אמר בדיון כי הוא חושב ש"צריך להחליט מה אנחנו עושים כשהם יחצו קו אדום. אבל לצורך העניין, אם מחר ישנו את הוועדה לבחירת שופטים ויהיו שם רק נציגי קואליציה - צריך להחליט מה אנחנו עושים. אנחנו לא מספיק אמיצים כדי להשבית את המשק. אנחנו יכולים להחליט אם הקו האדום הוא ביטול הסבירות או משהו אחר. יכולה להיות קריאה להידברות". והוסיף כי  משינת ישראל ידעה לקיים דיאלוג גם עם רב המרצחים יאסר ערפאת.

בנוסף, הראל ויזל הגיב בשיחה הסגורה של ראשי המגזר העסקי, לסירוב של בר דוד להשבית את המשק ואמר תוך שהוא משמיע ביקורת על בר דוד "אני בקשר עם יו"ר ההסתדרות כל הזמן. הוא אומר לי כל הזמן, 'אני עובד כבר חצי שנה עם הסכם עם סמוטריץ' על 600 אלף עובדים. אני מקבל איומים שאם אני אומר משהו לא חותמים׳״

בהמשך, תקף בר דוד את ויזל ואמר בהודעה, בתגובה לדברים שפורסמו בשמו כי הוא לא שוחח עם ויזל מאז חודש מרץ. "עליי אף אחד לא מאיים, ואיני נתון לסחיטה של אף צד. הדברים שהודלפו הם לא פחות מאוסף של שטויות. אני שועל קרבות ותיק שפועל במסירות למען העובדים בישראל. אפעל אך ורק בהתאם לצו מצפוני. התקופה בה אנו חיים רגישה, ויש לפעול באחריות למען העתיד של כולנו״ אמר יו"ר ההסתדרות.

ארנון בר דוד ההסתדרות פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}