ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מאחורי הקלעים

צפת חוזרת לזירה: חברי הגוש החרדי מנסים להציג מועמד מוסכם

הבחירות המוניציפליות - 2023: כפי שקורה בכל מערכת בחירות, העיר צפת שוב מתעוררת לחיים | הגוש החרדי והחרד"לי מקיים בימים אלו דיונים אינטנסיביים במטרה להציג מועמד מוסכם על כלל הפלגים בעיר | ללשכה ברח' ירושלים ייכנס בעוד מספר חודשים ראש עיר חרדי? | כל הפרטים 

צפת חוזרת לזירה: חברי הגוש החרדי מנסים להציג מועמד מוסכם
חרדים בצפת, ארכיון צילום: דוד כהן, פלאש 90

העיר צפת, בירת הגליל, נחשבת לרוב לעיר מנומנמת. אך כשמגיעה עונת הבחירות, העיר המעורבת מתעוררת לחיים. בבחירות לראשות ומועצת העיר בשנת 2018, צפת הייתה במוקד הסערה. 'אגודת ישראל', שהריצה מועמד מטעמה שאף נתמך ע"י חב"ד וסיעת ש"ס, דרשה מ'דגל התורה', שתמכה בראש העיר שנבחר שוקי אוחנה, לקיים את "דין צפת כדין ירושלים" - ולבחור במועמד נחמן גלבך, יו"ר 'אגודת ישראל' בעיר. מה שכמובן לא קרה בסופו של דבר.

וכעת למערכת הבחירות הנוכחית: מי שכבר הצהירו שירוצו לראשות העיר הם ראש העיר הנוכחי שוקי אוחנה, עוזרו לשעבר שלום אלבז, יוחאי עזרא ומועמדים נוספים. יצוין כי כל המועמדים מנסים לקבל את תמיכת הציבור החרדי, שבלעדיו כמובן אין רוב לניצחון. עד כה אף סיעה לא הביעה תמיכה רשמית באף מועמד למרות הלחצים הכבירים של המועמדים השונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים ישבו נציגי הגוש החרדי - חרד"לי בעיר, במטרה להציג מועמד מוסכם על כל הסיעות. אלא, שבעיר מבינים כי גם על מועמד חרדי יהיה לגייס קולות מהמגזר הכללי, והוא לא יוכל להסתמך על המגזר החרדי בלבד. הגוש, שמונה את נציגי חסידות ברסלב, אגודת ישראל, בית הרב מאזוז, דגל התורה, סיעת ש"ס, חסידות חב"ד ואנשי הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, מנסים להגיע להסכמות במטרה להשיב את ראשות העיר לידיים חרדיות.

בבורסת השמות נידונו מספר מועמדים, שחלקם עלו וירדו. בין היתר נשמעו השמות יוסי קקון, מנכ"ל מועצת רכסים ששימש במשך מספר חודשים כעוזרו האישי של הרב רפאל כהן, מרבני העיר צפת; יוסי גלנט, נציג ברסלב בסיעת ש"ס שאף הוצב בעשירייה השנייה ברשימת ש"ס לכנסת; מיכאל עייש שהתמודד ברשימתו של אלי ישי לכנסת וחבר מועצת העיר דוד כהן שמהווה נציג של קהילות רבות מתוקף היותו נציג דגל התורה ואיש סיעת ש"ס

כפי שנראה כעת, לאחר מערכת הבחירות הקודמת, צפת מבינה כי היא חייבת לבחור נציג מוסכם על כלל הקהילות, במטרה לצלוח את המשוכה. אם הדבר יסתייע - ונראה שלשם צועדת העיר - בלשכה ברחוב ירושלים ישב בעוד מספר חודשים ראש עיר חרדי שידאג לכלל התושבים.

 

צפת בחירות מוניצפליות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד