ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
יימנעו את הייבוא?

הצעד של מועצת החלב נגד החלטת שר האוצר

מועצת החלב שוקלת לעתור לבג"ץ נגד ביטול המכס על החלב, החלטה סופית תתקבל מחר במהלך הבוקר | לפי המועצה, הצעד של שר האוצר נוגד הסכם קודם שנחתם עימם

הצעד של מועצת החלב נגד החלטת שר האוצר
מוצרי חלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת החלב שוקלת לעתור לבג"ץ נגד ביטול המכס על החלב. החלטה סופית תתקבל מחר במהלך הבוקר.

בכוונת המועצה לטעון כי הצעד הנוכחי הינו בניגוד להסכם שנחתם עם המחלבות בחודש מאי 2023, בהסכם נכתב כי יופחת המכס על מספר מוצרי חלב, בהם: יוגורט, גבינות קשות וגבינות צהובות - אבל החלב לא כלול בהסכם.

כזכור, ביום רביעי, שר האוצר, חתם על צו, המבטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר. זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות. את הצעד עשה השר מבלי להתייעץ עם משרד החקלאות.

בסוף השבוע שעבר, משרד החקלאות יצא בהודעה בה נכתב כי בשל העובדה ששוק החלב הוא שוק מתוכנן, כניסת חלב מחו״ל לישראל תפר את האיזון ועלולה ליצור מצב של עליית מחירים ולא ירידת מחירים.

בהודעה מפרטים כי "בישראל קיימים עודפי חלב גולמי ועודף כושר ייצור. מה שחסר זו הוודאות לכלל העוסקים בענף בכדי להמשיך ולייצר חלב מפוקח ומוצריו. בישראל כושר הייצור גדול מהביקוש בכ20%, ולכן אין צורך כיום בפתיחה נוספת של השוק לייבוא. הצו הנוכחי אינו מגדיר כי החלב המיובא יהיה חלב מפוקח. על כן אין ביטחון שהחלב המיובא יימכר במחיר מפוקח לצרכן".

"פתיחת הייבוא הנוכחי הינה בניגוד להסכם שנחתם עם המחלבות בחודש מאי 2023, שמטרתו הייתה להקנות את הוודאות לענף וביניהם החקלאים שמרכז חייהם באזורי פריפריה מרמת הגולן והגליל בצפון, דרך עוטף עזה ועד לערבה בדרום" לשון ההודעה.

מועצת החלב חלב בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד