י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"הגיבור פעל כמצופה"

צפו: השר והמפכ"ל העניקו תעודת הוקרה לאזרח שנטרל את המחבל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי העניקו תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל בפיגוע בת"א | בן גביר: "באירוע הזה ראינו כמה חשוב שיש אזרח חמוש ומוכשר לשימוש בנשק, שיכול ברגעים הראשונים להגן על עצמו ועל אזרחים ולנטרל את המחבל"

צפו: השר והמפכ"ל העניקו תעודת הוקרה לאזרח שנטרל את המחבל
בן גביר ושבתאי עם האזרח צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ״ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, העניקו תעודת הוקרה לאזרח הגיבור שניטרל את המחבל בפיגוע ברחוב בפנחס בת"א לפני כשבוע. בטקס חגיגי שהתקיים במשרד לביטחון לאומי עם בני משפחתו של האזרח, העניקו השר והמפכ"ל תעודת הוקרה, הודו לו על אומץ ליבו, גבורתו אל מול המחבל וחתירה למגע שמנעה אסון כבד.

הענקת התעודה לאזרח שנטרל את המחבל // דוברות המשטרה

על תעודת ההוקרה מטעם השר לביטחון לאומי והמפכ״ל נכתב: "תעודת ההוקרה ניתנת לאזרח על אומץ הלב וקור הרוח שהפגין בעת הצלת חיי אדם. ביום שלישי, 4 ביולי 2023 ט"ו תמוז תשפ"ג, התרחש פיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב, בו מחבל מתועב דרס אזרחים ויצא מרכבו עם סכין שלופה במטרה להמשיך במסע הרצח. אתה, שנקרית למקום, לא היססת לרגע, שלפת את נשקך האישי ובגבורה יוצאת דופן הסתערת על המחבל ונטרלת אותו. במעשיך, הצלת חיי אדם. הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל , על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם. כן ירבו כמוך. באהבת ישראל, השר לביטחון לאומי, ח״כ איתמר בן גביר המפקח הכללי, רב ניצב יעקב שבתאי".

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר אמר במעמד הענקת התעודה: "האזרח הגיבור פעל כמצופה, חתר למגע וניטרל את המחבל שהגיע לרצוח אנשים. הפעולה החשובה מנעה פיגוע גדול יותר ועל כך מגיעה לו תעודה זו והערכה רבה. באירוע הזה ראינו כמה חשוב שיש אזרח חמוש ומוכשר לשימוש בנשק, שיכול ברגעים הראשונים להגן על עצמו ועל אזרחים ולנטרל את המחבל. המדיניות היא מתן רישיונות לכלי יריה פרטי למי שעומד בתבחינים וחילקנו בחודשים האחרונים למעלה מ-18,000 רישיונות לאזרחים בדיוק בשביל המצבים האלו".

הענקת התעודה | צילום: דוברות המשטרה.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי בירך את האזרח על אומץ ליבו ועל תושייתו ועם הענקת התעודה הקריא מתוכה: "מגיעה לך הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל , על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם".

האזרח שניטרל את המחבל התרגש והודה לשר ולמפכ"ל באומרו: "תודה לשר שדאג לשלומי ולא עזב אותי במשך כל היום והמפכ"ל שהגיע מיד למקום ונתן לי גיבוי. אני רוצה להודות לכם באמת, באמת".

תעודת הערכה תעודת הוקרה נטרול חיסול מחבל איתמר בן גביר קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}