ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקראת הדיון בבג"ץ

ראשי הקואליציה: "ניסיון להדיח ראש ממשלה מכהן - לא נאפשר זאת"

לקראת הדיון בבג"ץ לקיים דיון בפסילת נתניהו ראשי הקואליציה מסרו כי מדובר ב"פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם". עוד מסרו: "אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת"

ראשי הקואליציה: "ניסיון להדיח ראש ממשלה מכהן - לא נאפשר זאת"
ראשי המפלגות אצל נתניהו צילום: לשכת ראש הממשלה

ראשי מפלגות הקואליציה הגיבו הערב (חמישי) בהודעה משותפת ותקיפה נגד הדיון הצפוי להתקיים על בבג"ץ על כהנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסרו: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס".

עוד נכתב בהודעה: "אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה.

זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת". כך בהודעה המשותפת.

כזכור, מוקדם יותר היום קבעה שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, כי יתקיים דיון בעתירה שהוגשה לבג"ץ, בנושא פסילת כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל הפרת הסדר ניגוד העניינים שחל בעניינו. הסיבה לעתירה היא העובדה שלפני כארבעה חודשים הודיע שהוא "נכנס לאירוע" של הרפורמה המשפטית, זאת למרות אזהרותיה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב - מיארה.

לפני כחודש, הגישו 39 חברי קבוצה בשם "מבצר הדמוקרטיה", ובראשם עומד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, עתירה לבג"ץ, בה מובאת הדרישה להורות כי נתניהו לא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד ראש ממשלה.

העתירה, שהוגשה על ידי גוף בשם "מבצר הדמוקרטיה" בנושא הפרת הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, מתבססת על קביעת היועצת המשפטית לממשלה, שהודיעה לבג"ץ כי ראש הממשלה נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות שמוטלים עליו בשל מצב ניגוד העניינים בו הוא שרוי. בעתירה עצמה מצוינת העובדה שנתניהו הצהיר במפורש ובפומבי, במסגרת הודעתו לבג"ץ, כי בכוונתו להמשיך ולפעול תוך הפרת האיסורים שחלים לגביו.

לפני כארבעה חודשים נשא נתניהו נאום בו אמר כי הוא "נכנס לאירוע". נתניהו הודיע שבכוונתו להיכנס לסוגיה בנוגע להשגת פשרה במהפכה המשפטית. "עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו והמדינה שלנו אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון", אמר אז נתניהו. 

עו"ד דפנה הולץ - לכנר, שהגישה את העתירה בשם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", מסרה: "אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל, האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו".

בנימין נתניהו בג"ץ דן חלוץ הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד