כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

מיצובישי ספייס סטאר: תחילת מהפך מול הפיקנטו האהובה?

אלה ברכב: למרות המבנה הקטנצ'יק, המראה הייחודי שלו מסבב ראשים • מיצובישי משליכה עליו את יהבה בתחום המיני-משפחתי, אך מולו ניצבת מלכה בלתי מעוררת – קיה פיקנטו • האם העבודה הקשה של מיצובישי תטרוף את הקלפים לקיה? • ועל מה בכל זאת לא הצליחה מיצובישי להתגבר? • צביקה בדרכים עם מיצובישי ספייס סטאר

מיצובישי ספייס סטאר: תחילת מהפך מול הפיקנטו האהובה?

אני זוכר את היום הזה כאילו התרחש אתמול. הייתי אמור לצאת לנסיעה לצפון הארץ, חייגתי לחברת ההשכרה שלי והזמנתי את קיה פיקנטו האהובה עלי. "הפיקנטו תפוסות היום" אמר לי המנהל "אבל יש לי משהו שלא יאכזב אותך".

האמת שהתאכזבתי. הקיה פיקנטו - מלכת קטגוריית המיני והסופר מיני של ישראל נכנסה לשוק בקול רעש גדול והתברגה בראש רשימת הרכבים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2013, ולא בכדי הפכה לאהובת הקהל הישראלי.

בלית ברירה נכנסתי למיצובישי קטן ולא מוכר, אך לאחר יום נסיעה היה קשה לי להיפרד ממנו.

זהו סיפורה של הספייס סטאר. המיני משפחתי החדש של משפחת מיצובישי.

מיצובישי התעקשה שנים רבות שלא להיכנס לתחום של מכוניות מיני, אך יוקר המחיה בעולם ואי יכולתם של רווקים וזוגות צעירים רבים לרכוש רכב משפחתי הולם אילצו, אותה לעשות זאת. המתחרים שלה רבים וכוללים דגמים של כמעט שאר החברות היפניות, הקוריאניות ואפילו האירופאיות, אך אין ספק שהמתחרה העיקרית שלה היא הקיה פיקנטו, המלכה הבלתי מעוררת של התחום.

קשה הדרך לפסגה
המראה החיצוני של הספייס סטאר בולט בנוף והוא משחק כאן הרבה, ובצדק. אם את הפיקנטו כולנו מכירים כרכב בעל מראה שובב הרי שמראה הספייס סטאר ייחודי. הפנים הקדמיות שלה מזכירים דגמים של רכבי מנהלים, דוגמת האטראז' - אך באותה נשימה היא נותנת מענה גם לזוג הצעיר שמחפש דווקא את הרכב הקטן, החמוד וזה שלא מוציא עיניים.

יחד עם זאת המראה הדי ספורטיבי שלה - לעומת הפיקנטו לפחות - אולי יצרום לעיניים חרדיות ויספק מלל לרכלנים השכונתיים.

ומעבר למראה הבסיסי-ייחודי שהיא משדרת ולמגוון הצבעים המעניינים שהיא מציגה, דגמים של הספייס-סטאר מגיעים ארצה גם כשהם מעוטרים במדבקות במספר סגנונות: "ליידי באג", "פורצלן" וספורט.

הקיה פיקנטו, כמו גם שאר רכבי הקטגוריה משעממים לעומתה, הן בצבעי הבייסיק והן בחוסר היצירתיות של מדבקות וכו' שעליה הימרה כאן מיצובישי. אך גם כאן, כדלעיל אמורה להיות השלכה של "מה יגידו" - למי מכם שאכפת לו.

רשמית, היא כמעט לא שותה דלק. בפועל היא קצת יותר שתיינית ממה שמצהירה החברה המייבאת, אך עדיין חסכונית בכל קנה מידה.

היא חסכנית יותר מהפיקנטו, יותר מהאי-10 של יונדאי ויותר מהמיני של שברולט, ניסאן או סקודה, למשל.


2 נקודות שמיצובישי לא הצליחה להתגבר עליהן..
אם נסתכל על הנתונים היבשים, למרות האגדה על הפיקנטו והערצה העיוורת אליה בציבור הישראלי, הופתעתי לראות שהספייס סטאר לוקחת כמעט בהליכה את המבחן. היא יותר קלה ב-80 ק"ג (865 לעומת 950 לפיקנטו), יותר רחבה (1.65 מטר לעומת 1.59 לפיקנטו), ואולי דווקא בגלל 2 אלו, המהירות המרבית אליה היא מגיעה(172 לעומת 160) וההתנהגות הקלילה שלה על הכביש, שבאה לידי ביטוי גם ביכולת סיבוב חדה מאוד, גם גדולים יותר.

האמת, למרות ש"חיפשתי אותה בנרות", בגדול הספייס סטאר היא אחלה מכונית וקשה היה למצוא נקודות בהם לפורטה יש נקודות זכות לעומתה.

יחד עם זאת, במסגרת ההשוואה לא אוכל להתעלם מ-2 נקודות קטנות למדי שבמיצובישי לא הצליחו להתגבר עליהם. מנוע ה-1,200 סמ"ק בגרסה האוטומטית (1,000 בידנית), בעל שלושה צילינדרים, רועש במיוחד וחודר מאוד אל תא הנוסעים. בפיקנטו הרעש הזה קיים אך הוא פחות בולט ופחות מפריע.

נוסף לכך, למרות רוחבו ועומקו המרשימים של בגז' הספייס סטאר (235 ליטר לספייס, לעומת 200 לפיקנטו), גובה הבגז' בספייס קטן ב-3 ס"מ לעומת הפיקנטו. אולי לא קריטי, בהתחשב בעובדה שבסך הכל מדובר בבגז' גדול יותר בכמעט 20%, אך לי אישית זה הציק.


אז מה היא מציעה לנו?
ועכשיו נרחיב יותר על הכלה עצמה - הספייס סטאר. נתחיל מהצד הטכני כי בסופו של דבר זה מה שחשוב לנו.

לא אלאה אתכם במספרים ואותיות לועזיות שמהם לא תבינו כלום, אלא אפרט על הנסיעה עצמה:

הספייס סטאר היא מטוס, יחסית לקטגוריה, כמובן. רגל על הגז והיא 100 מטר קדימה. היא לוקחת סיבובים בצורה מדהימה ואם לא תעברו את ה-120 (תמיד תזכרו "עד 120"..) תרגישו שהיא קשורה בקורות בטון לכביש שעליו אתם נוסעים. היא מחליקה די טוב מהמורות ופסי האטה ולמרות הסיבובים המושלמים אותם היא מבצעת, הראש שלכם לא יסתחרר מהחדות בה היא לוקחת אותם.

הנסיעה היא ללא ספק כיפית וקלילה. מבפנים חלל הספייס סטאר הוא ממש תענוג. היא מאובזרת היטב ברמות שלא ניתן לראות בכלל בקטגוריה וגם לא בקטגורויות גדולות יותר - כשאחד הצ'ופרים הבולטים אותם מקבלים רוכשי המכוניות היא מערכת מולטימדיה משוכללת שכוללת...
מצלמת רוורס כאילו היה מדובר ברכב שעולה 6 ספרות. הספייס מרווחת מאוד וחמשת הס"מ הנוספים לרוחב שיש לה לעומת הפיקנטו מורגשים היטב בחלל הרכב המנוצל עד תום.

למרות מראה החיצוני החצי-מצועצע, היא משרה אווירה של רחבות ונוחות.

פעמים רבות במהלך הנסיעה, נדהמתי מחדש מהרוחב הפנימי של הספייס סטאר, בפרט כשראיתי את אחיותיה הקטנות נוסעות על הכביש. המראה הקומפקטי שלה לא מסגיר מאומה אודות תא הנוסעים המרווח שהיא מציגה.

לסיכום, הספייס-סטאר, הנמכרת על ידי היבואנית 'כלמוביל' בגרסה האוטומטית בפחות מ-80,000 שקלים, היא כנראה הסופר-מיני בעלת תיבת הילוכים אוטומטית הזולה ביותר בישראל.

הפיקנטו אמנם זולה יותר ב-1,000 ₪ פלוס-מינוס, אך אם מצרפים לזה גם את החיסכון הגדול והאמיתי בדלק, 16 קילומטרים לליטר בנסיעה רגועה ברובה, הרי שהתמורה שווה.
רכבים מיצובישי רכב ספייס סטאר פיקנטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}