ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בקואליציה שמחים על צעד ראשון

התגובות לחקיקת עילת הסבירות: "כמו גנבים בלילה; לא נוותר"

בקואליציה מברכים ושמחים על הצבעה מקיר לקיר 64 מנדטים בעד צמצום עילת הסבירות. באופוזיציה ממורמרים ומאיימים בהמשך המחאות | לוין: "התקדמנו" | סמוטריץ': "הדמוקרטיה ניצחה. מזל טוב לעם ישראל" | לפיד: "מיליוני ישראלים יצאו לרחובות עם דגל ישראל כדי להגיד: לא נוותר"

נתניהו, אדלשטיין וגלנט הלילה במליאה
נתניהו, אדלשטיין וגלנט הלילה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקואליציה מברכים על העברת חוק צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה כלק מחבילת החוקים ברפורמה המשפטית. לעומת זאת באופוזיציה מגנים ותוקפים בחריפות.

שר המשפטים יריב לוין הגיב וכתב במילה אחת "התקדמנו" לצד דגל ישראל. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב וכתב: "64 תומכים מול 56 מתנגדים לצמצום עילת הסבירות. הערב הדמוקרטיה ניצחה. מזל טוב ולילה טוב לעם ישראל. ממשיכים בע"ה לקריאה שניה ושלישית".

ח"כ דן אילוז מ'הליכוד' הגיב וכתב: "זהו צעד קטן לרפורמה, צעד גדול למדינת ישראל". יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר הגיב לאישור חוק עילת הסבירות וכתב: "זה לא סביר ששופטים יחליטו מה סביר. ביטלנו!". ח"כ חנוך מילביצקי מ'הליכוד' הגיב בקצרה וכתב: "העם החליט - בעד‼️".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הלילה ומסר: "התחלנו בתיקון עילת הסבירות, כחלק מהרפורמה החשובה לתיקון מערכת המשפט כולה. הגיע הזמן להחזיר את השלטון לציבור ולהפסיק את שלטון החונטה. תיקון עילת הסבירות זה צעד חשוב ביותר, אבל חייבים להעביר את הרפורמה כולה. שינוי ועדה לבחירת שופטים, ביטול פסקת ההתגברות, שינוי סמכויות היועמ"ש. מחזירים את הדמוקרטיה לישראל".

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר הגיבה להעברת תיקון עילת הסבירות בקריאה ראשונה וכתבה: "עילת הסבירות צומצמה, הדמוקרטיה התרחבה. זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לשוויון. קול העם מירושלים מעולם לא נשמע ברור וחזק יותר. יש דמוקרטיה בישראל והיא חוגגת את כוחה היום הזה, שהחיינו".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב ותקף: "כמו גנבים בלילה העבירה כעת הממשלה את ביטול עילת הסבירות והוכיחה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ מחוקי שחיתות אנטי דמוקרטיים. המאבק לא נגמר. אנחנו לא נוותר לעולם על הערכים של מדינת ישראל. מיליוני ישראלים יצאו מחר לרחובות עם דגל ישראל כדי להגיד: לא נוותר".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס להעברת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת ואמר: "החוק לביטול עילת הסבירות שהקואליציה העבירה כעת בקריאה ראשונה הוא בלתי סביר בעליל ומהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה. החוק נועד להחזיר את אריה דרעי לתפקיד שר הפנים וסגן ראש הממשלה, וכך לייצב את הקואליציה לעוד תקופה ארוכה, ‏הוא מהווה בסיס לאפשרות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, ובכלל להפוך את כל משרתי הציבור למשרתים אישיים של נתניהו ושל משפחתו. ‏ברור שעילת הסבירות היא רק צעד אחד בשיטת הסלמי של נתניהו, בדרך להעברת חוקי המהפכה המשפטית במושב החורף, בו הוא יפעל להשלים את ההשתלטות על מערכת המשפט ועל ועדת הבחירות המרכזית".

תגובת אביגדור ליברמן להעברת חוק עילת הסבירות

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה וכתבה: "ממשלת ההפיכה המשטרית ביצעה הלילה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית. משקרת את הציבור ורומסת את הדמוקרטיה. המחאה תתן את התשובה הניצחת של הציבור הישראלי. ישראל לא תהיה דיקטטורה - הדמוקרטיה תנצח. גם אתכם".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיב בקצרה וכתב: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר". המאבק ממשיך.

מובילי המחאה תחת השם 'כוח קפלן' הגיבו להעברת החוק וכתבו: "מדינת ישראל נמצאת באחד מרגעיה הקשים, הדיקטטורה על הגדרות, החוק הקיצוני לביטול עילת הסבירות הוא המפתח שיכול לפתוח את דלת הדיקטטורה, הוא יאפשר את פיטורי היועמשית, מינויים הזויים ובהמשך הרס מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. יש חלון הזדמנויות לעצור את החקיקה לפני ההגעה למשבר חוקתי והיא תלויה בכל אזרח ואזרחית, מחר כל שוחרי הדמוקרטיה חייבים לצאת מהרחובות ולהגן על מדינת ישראל, על דמותה, על ערכי מגילת העצמאות".

עוד הוסיפו וכתבו: "זוהי ההגנה החשובה ביותר על עם ישראל, על ערכי השוויון והחופש, ההגנה לא תלויה במנהיגים אלא בכל אזרח ואזרחית, לא יצליחו לכפות על עם שבהמנון שלו נצרב הציווי ״עם חופשי בארצנו״ לחיות תחת דיקטטורה. ניפגש מחר ברחובות המדינה".

 

עילת הסבירות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד