ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בצל עליית מחירי החשמל

פולקסווגן וטסלה מצמצמות כוח אדם בחו"ל

היצרניות חווו ירידה בביקוש לרכבים החשמליים שלהן, בין היתר בגלל עליית מחירי החשמל וצמצום התמריצים לרכב חשמלי באירופה

פולקסווגן וטסלה מצמצמות כוח אדם בחו"ל
טסלה מודל Y צילום: טסלה

זה התחיל "בקטנה" בפולקסווגן: יצרנית הרכב הגרמנית הודיעה לפני כחודש שתפטר כחמישית מכוח העבודה במפעל הרכב החשמלי שלה באמדן, כלומר מתוך כ-1,500 עובדים 300 ילכו הביתה. בנוסף הודיעה פולקסווגן גם שתתחיל לצמצם משמרות במפעל.

הסיבה לפי התשובות שנתנה פולקסווגן, היא שהיצרנית חווה ירידה בביקוש לרכבים החשמליים שלה, בין היתר בגלל עליית מחירי החשמל וצמצום התמריצים לרכב חשמלי באירופה. יכול להיות שבפולקסווגן פשוט לא רוצים להודות שטסלה הצליחה לנגוס בעוגת המכירות של היצרנית הגרמנית הענקית, אבל גם בטסלה, כך מתברר, לא מלקקים דבש.

בסוף השבוע האחרון הופיעו פרסומים לפיהם טסלה החלה במהלכים לפיטורי עובדים במפעל הרכב החשמלי שלה בסין. המפעל הסיני הוא הגדול שבמפעלי טסלה ומעסיק 20 אלף עובדים, יותר מהמפעל בארצות הברית ומהמפעל בגרמניה. חלק מן המכוניות של טסלה שמגיעות לישראל מגיעות מסין וגם חלק מהמכוניות שמגיעות לאירופה ולכן קשה לדעת מהי הסיבה לפיטורים בטסלה סין.

טסלה עצמה אגב הצטרפה בשבוע שעבר למעין "הסכם ג'נטלמני" מול הממשל הסיני שבמסגרתו נקבע שטסלה לא תוזיל עוד את המחירים של מכוניותיה. למרות זאת, טסלה דווקא המשיכה בהוזלות ויצאה לפני יומיים במבצע הנחות נוסף ללקוחות בסין.

 

 

טסלה סין פולקסווגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}