ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הממשל ישתלט

יצרנית הענק הודפת האשמות על ההחלטה להישאר ברוסיה

יצרנית מוצרי הצריכה יונילוור, שבבעלותה מוצרי סבון דאב וקורנטו מגינה על ההתקפות אודות החלטתה להישאר ברוסיה | היא טוענת שבמידה ותעזוב - הממשל ישתלט על השוק

יצרנית הענק הודפת האשמות על ההחלטה להישאר ברוסיה
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יצרנית סבון דאב וגלידת קורנטו הגנה על החלטתה להמשיך לפעול ברוסיה יותר משנה לאחר שהמדינה פלשה לאוקראינה. יוניליוור אמרה כי היציאה היא "לא פשוטה", שכן פעולותיה ישתלטו על ידי רשויות המדינה הרוסית אם תנטוש אותן.

כל זה מגיע לאחר שקבוצת קמפיין העריכה שהחברה תורמת 579 מיליון ליש"ט לכלכלה הרוסית מדי שנה. סוכנות הדירוג המוסרית האשימה את החברה בסיוע לפלישה של רוסיה. "יוניליוור חייבת להפסיק להסתתר מאחורי המאזן והתירוצים שלה כדי להתמודד עם המציאות שמכירת גלידה יכולה לאפשר לפוטין לשלם על כדור", אמר המייסד מארק דיקסון.

שורה של חברות מערביות מאפל ועד ליוויס עזבו את רוסיה בעקבות פלישתה הבלתי חוקית לאוקראינה בשנה שעברה, הן מסיבות אתיות והן בגלל שהסנקציות הקשו על פעילותה במדינה.

עם זאת, כמה חברות עדיין עושות שם עסקים כמו ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית פרוקטר אנד גמבל ויצרנית המשקאות פרנו ריקארד. פרוקטר אנד גמבל אמרה שהיא הגבילה את פעילותה במדינה, בעוד פרנו אמרה שהיא חייבת "להבטיח את הכדאיות הכלכלית" של פעילותה ברוסיה.

יוניליוור, אמרה כי הפסיקה את היצוא והיבוא לרוסיה וממנה והפסיקה לפרסם שם. היא גם טוענת שהיא מוכרת רק מוצרים "חיוניים" בארץ, לרבות מוצרי מזון ומוצרי היגיינה יומיומיים.

אבל סוכנות הדירוג המוסרית (MRA) מסרה כי מתקני הייצור של יוניליוור ברוסיה המשיכו לייצר ולמכור את רוב הסחורה המקורית שלה במדינה. היא אמרה שהחישובים שלה התייחסו לסכום הכולל ששילמה יוניליוור לאוצר הרוסי מדי שנה, יחד עם כסף שהוצא על ספקים מקומיים, עובדים ועבור עלויות אחרות כמו שכר דירה וטכנולוגיה. "החישוב מתחיל עם ההודאה של יוניליוור בדוח השנתי שלה ל-2022 שהעסק הרוסי שלה מייצג 1.4% מהמחזור", הוסיפו בקבוצה.

בהתייחסה להצהרה האחרונה שלו בפברואר, אמרה יוניליוור: "אנו מבינים מדוע יש קריאות ליוניליוור לעזוב את רוסיה. "אנחנו גם רוצים להיות ברורים שאנחנו לא מנסים להגן או לנהל את העסק שלנו ברוסיה. עם זאת, עבור חברות כמו יוניליוור, שיש להן נוכחות פיזית משמעותית במדינה, היציאה היא לא פשוטה".

החברה, המעסיקה כ-3,000 עובדים ברוסיה, אמרה שאם היא הייתה נוטשת את המותגים שלה ברוסיה, "הם ינוכסו - ואז יופעלו - על ידי המדינה הרוסית".

ענקית מוצרי הצריכה אמרה כי לא הצליחה למצוא דרך למכור את העסק ש"נמנעת מהמדינה הרוסית פוטנציאלית להשיג תועלת נוספת, ואשר שומרת על אנשינו". היא אמרה שאין אפשרויות "רצויות", אבל המשך ניהול העסק עם "אילוצים קפדניים" היא הדרך הטובה ביותר קדימה בנסיבות העניין.

השבוע נמתחה ביקורת על ענקית האנרגיה 'של' על כך שהמשיכה לסחור בגז רוסי יותר משנה לאחר שהתחייבה לפרוש משוק האנרגיה הרוסי. ענקית הנפט אמרה שהעסקאות הן תוצאה של "התחייבויות חוזיות ארוכות טווח" ואינן מפרות חוקים או סנקציות.

סנקציות רוסיה יוניליוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}