ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"מצופה לא להיכנס לעימות פיזי"

ועדת האתיקה על תקרית המגפון: "רוטמן לא עבר עבירה אתית"

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה כי רוטמן לא ביצע הפרה אתית בתקרית המגפון בניו יורק. עם זאת, הוועדה ציינה כי מצופה מחבר כנסת שלא להיכנס לעימות פיזי עם מפגינים

ועדת האתיקה על תקרית המגפון: "רוטמן לא עבר עבירה אתית"
שמחה רוטמן צילום: פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת קבעה היום (ראשון) כי יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לא ביצע הפרה אתית בתקרית המגפון בניו יורק. עם זאת, הוועדה ציינה כי מצופה מחבר כנסת שלא להיכנס לעימות פיזי עם מפגינים.

רוטמן טען בפני חברי הוועדה כי עשה את הפעולה לשם הגנה עצמית. לטענתו היא נעשתה בזמן שהלך ברחובות ניו יורק ביחד עם אשתו וחש כי הוא מותקף ומוטרד באופן אישי.

כזכור, לפני כחודש במהלך השתתפותו של רוטמן, בכנס כחלק מביקורו בניו-יורק, נתקל במספר מפגינים שהגיעו למחות נגד הרפורמה המשפטית.

בעודו הולך ברחוב עם מאבטחיו, נצמדו אליו חלק מהמפגינים וקראו לעברו: "תחזור הביתה ושחרר לנו את המדינה". בתגובה חטף רוטמן את המגפון של אחת הנשים שהייתה בסמוך אליו, והמשיך בהליכה תוך שאחרים קוראים לו להשיב את המגפון חזרה ואומרים כי הוא איבד את השליטה בעצמו.

התיעוד מהאירוע, שצולם בערב שבת, עורר סערה גדולה מאוד והמפגינה הגישה נגד חה"כ רוטמן תלונה במשטרה המקומית.

ח"כ טלי גוטליב הגיבה: "מחזקת את שמחה רוטמן. לצעוק במגפון בסמוך לאדם זו ביריונות ותקיפה לכל דבר. נמאס! כל הכבוד על האינסטינקט המהיר רוטמן. אוי אוי הצביעות של השמאל. תפגינו כאוות נפשכם על כלום או על מזג האוויר. אבל ממש ממש לא תפגעו ב-ד׳ אמותיו של אדם".

 

ועדת חוקה שמחה רוטמן ועדת האתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד