ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"מבצע ליל הבדולח"

ניאו-נאצים הואשמו בהשחתת בתי כנסת במישיגן

נאצים בעלי עליונות לבנה הואשמו בגין השחתת בתי כנסת במישיגן ארה"ב עם סמלים נאציים. השותפים הנאצים כינו את התוכנית "מבצע ליל הבדולח" במישיגן

ניאו-נאצים הואשמו בהשחתת בתי כנסת במישיגן
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

נאצים בעלי עליונות לבנה שנעצרו בעבר בגין השחתת בתי כנסת במישיגן עם סמלים נאציים, הואשמו בשלל סעיפים בתוכנית אנטישמית אותה כינו "מבצע ליל הבדולח".

ניית'ן ווידן, בן 23, הואשם בבית משפט פדרלי בקשירת קשר ופגיעה ברכוש דתי, בגין ההתקפות על בתי כנסת ב-2019.

ווידן השחית בית כנסת בעיר הנקוק במישיגן, חלק מקמפיין שאורגן עם שני אשמים נוספים, ריצ'רד טובין וג'וסף בארסנה, שגם האושמו. ווידן הואשם בהשחתת בית הכנסת באמצעות צלבי קרס וסמלים הקשורים לקבוצת עליונות לבנה שאליה השתייכו הגברים.

הם כינו את המתקפה המתוכננת "מבצע ליל הבדולח", כך הודיע משרד המשפטים. ליל הבדולח היתה תוכנית נאצית נוראית בשנת 1938 בגרמניה ובאוסטריה שבישרה את תחילת השואה.

מטרתם הייתה "לפצוע, לדכא, לאיים ולהפחיד אזרחים לא לבנים ויהודים בארצות הברית", ו"למנוע מהקורבנות לממש את זכויותיהם החוקתיות" נאמר בכתב האישום. טובין אמר לחבריו "להתמקד באלמנטים רחבים", כולל "עסקים יהודים", נכתב בכתב האישום.

עוד כתב: "נתץ את הזכוכית, חתוך את הצמיגים, השאר את סמל המהפכה שלנו בכל מקום שתלך, ושרוף מה שתרצה", כתב. "להכות בבוגדים ואדוני הבובות היהודיים שלהם".

אנטישמיות בארה"ב מישיגן ניאו נאצים כתובות נאצה כתובות גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד