ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

עדות חרדית מהאימה בקנדה: "כמו מלחמה"

מנהל ת"ת חרדי הסמוך לזירת הפיגוע באוטווה, מספר על מה שהתחולל אתמול בעת הפיגוע הקטלני: "הסתגרנו בבתי הספר"

בתוך הפרלמנט. צילומסך: הגלוב
בתוך הפרלמנט. צילומסך: הגלוב

"הרגשנו כמו במלחמה", כך מספר היום (ה'), מנהל ת"ת חרדי הנמצא סמוך למקום הפיגוע בקנדה.

אוטווה שבקנדה הפכה אתמול לשדה קרב, כשבעיר אירעו בו זמנית שלושה פיגועי ירי, אחד מהם בתוך הפרלמנט.

בשעה 9.52 בבוקר (זמן קנדה) ירה אלמוני מספר יריות לעבר חייל שאבטח את אנדרטת המלחמה הלאומית בעיר שהוקמה ב-1939 לזכר חללי מלחמת העולם ה-1, החייל נפצע קשה ומת מפצעיו.
בו זמנית נראה אלמוני חמוש רץ לתוך הפרלמנט, מיד לאחר מכן נשמע צרור יריות, באותה עת נערכו בפרלמנט ישיבות של הסיעות השונות בהשתתפות ראש הממשלה, סטיבן הרפר, וראשי מפלגות האופוזיציה. ראש הממשלה וחברי הפרלמנט פונו מיד למקום בטוח. כוחות הביטחון הקנדיים סגרו את השטח מסביב לפרלמנט ורחובות סמוכים מחשש שקיים שותף נוסף ליורה. בד בבד דווח על יריות שנשמעו מכיוון קניון –מרכז קניות הנמצא לא הרחק מבניין הפרלמנט.

חיים ביארסקי מנהל תלמוד התורה של חב"ד שנמצא סמוך לאזור הירי אומר ל'בחדרי חרדים': "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר. אוטווה היא עיר שקטה, אף פעם בעבר לא היה פה פיגוע ירי כזה. ולכן לא היינו ערוכים.

"מיד כששמענו את היריות והחל המרדף אחר היורים", סיפר, "קיבלו כל מנהלי בתי הספר היהודים והאחרים הוראה על עוצר, התבקשנו לסגור מיד את שערי בית הספר את דלתות וחלונות הכיתות אין יוצא ואין בא. אוטווה זו לא עיר גדולה כל מוסדות התורה בתי הכנסת כולם נמצאים במרחק קטן ממקום הפיגוע.

"המשטרה בקשה לא לצאת מהבית מחשש שהמחבלים עדיין בשטח, אנשים התבקשו לא לעמוד ליד החלונות או על גגות הבתים, מעלינו חגו כל הזמן הליקופטרים, ניידות משטרה בכל מקום, זו הייתה הרגשה של מלחמה", משחזר ביארסקי, ומוסיף, "בשלב מסוים קבלנו היתר לשחרר את הילדים לביתם אבל רק מבית הספר למכונית. הורים התבקשו לבוא לקחת את הילדים ולהמנע מללכת ברחובות. אנחנו עדיין לא יודעים אם נקיים מחר לימודים", סיים.

תושב נוסף, אברהם גורליק, אומר ל'בחדרי חרדים': "בינתיים לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע, אבל בעקבות הפיגוע שודרגה האבטחה סביב המוסדות היהודיים. באוטווה חיים כארבע עשרה אלף יהודים מתוכם כמאה חמישים משפחות שומרי שבת, יש כאן מוסדות תורה ענפים. זו אולי העיר היחידה שלא היו בה גילויים אנטישמיים בתקופת המלחמה בעזה, אבל ראש הממשלה שלנו ידוע כאוהב ישראל הוא כבר ביקר כמה פעמים בארץ, רק לפני מספר חודשים ערך בארץ ביקור מתוקשר".
חרדים ירי הרב קנדה איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד