ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דקה אחר דקה

כך אירע הפיגוע הנורא בצומת הכניסה לעלי

המחבלים הגיעו לצומת  הכניסה ליישוב, ירדו מהרכב ונכנסו למסעדה | אחד מהם מצליח להימלט ובהמשך הוא נוטש את רכבו באמצעות מונית פלסטינית | כך זה קרה

כך אירע הפיגוע הנורא בצומת הכניסה לעלי
זירת הפיגוע בכניסה לעלי צילום: Flash90

בתדרוך שנתן הערב (שלישי) דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, לאחר הפיגוע בצומת הכניסה ליישוב עלי, הוא תיאר את השתלשלות האירועים. 

שני המחבלים מהכפר עוריף, עם זהות המשוייכת לארגון החמאס. הגיעו סמוך לשעה 15.30 לצומת הכניסה ליישוב עלי. הם נכנסו למסעדה תוך שהם מבצעים ירי. לאחר מכן, הם עוברים לתחנת הדלק עצמה ויורים באזרח נוסף. אזרח אחר יורה באחד המחבלים שנופל עם נשקו.

במקביל, המחבל השני עלה על רכב אחר ואיתו נמלט מהמקום יחד עם נשקו. תוך כדי התגלגלות האירוע, פיקוד המרכז יחד עם מח״ט בנימין פותח חפ״ק מהיר עם ימ״מ ושב״כ ועובר למרחב שומרון. הוא המשיך בנסיעת הימלטות מהזירהתוך שהוא חוצה כמה מרחבים, תחילה עובר מבנימין לשומרון ואז למנשה. בהמשך, הרכב שלו נמצא נטוש סמוך לטובאס על ידי מח״ט שומרון כאשר בתוך הרכב נמצא הנשק. בשלב הזה ככל הנראה המחבל עובר בנסיעה באמצעות מונית פלסטינית צהובה למרחב העיר טובאס שבמזרח השומרון, כ־21 ק"מ צפונית־מזרחית לשכם. בפעולת יירוט מוצלחת של הימ״מ בטובאס הוא מיורט ונהרג. כאמור, המחבלים מהכפר עוריף עם זהות חמאס.

תא״ל הגרי אמר כי לאחר האירוע הקשה, הרמטכ״ל הנחה על תגבור המרחב ופעולות מעצרים על בסיס הצורך. צה"ל יתגבר בימים הקרובים והרס בתי מחבלים שלא סיים יחד עם חיזוק ההגנה בגזרה. והוסיף כי "הלחימה בטרור היא לחימה מתמשכת. יש פה פיגוע קשה לצד סגירת מעגל מהירה. אנחנו פועלים לסיכול הטרור כשיש לנו מודיעין מקדים. לא היה לנו. בחלק השני כשאנחנו יודעים מי רודפים אחריו ובאים איתו חשבון״.

 בהערכת דובר צה"ל נאמר כי צה"ל עושה תגבור בהיקף כרגע במרחב. יש מספר פלוגות שיתגברו עוד הלילה את הצירים וההגנה. כוחות הבטחון פועלים כנגד הטרור בצורה נחושה אבל נכון שהפיגוע הזה מעיד על זה שהיתה פה עליית מדרגה ברמת התוצאות של הפיגוע הזה. צריך לפעול בטרור באופן ממוקד לפי מודיעין ויש לנו כזה.

ולסיום אמר: "אנחנו עושים את זה כשיש לנו. האם יש הסלמה רחבה בשטח? מוקדם לקבוע את זה. יהיו פה הערכות מצב. האם יש משהו חדש שמחייב פעולות אחרות. שני המחבלים היו חמושים״.

הפיגוע בכניסה לעלי צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}