י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

17 חודשי מאסר לנהג שגרם למוות ברשלנות של ילדה בת חמש

אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים הנוהגים במהירות מופרזת וברשלנות ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

17 חודשי מאסר לנהג שגרם למוות ברשלנות של ילדה בת חמש


עמותת השופט עופר נהרי, מבית המשפט השלום לתעבורה בתל אביב, גזר לאחרונה 17 חודשי מאסר בפועל על נהג, אשר נהג במהירות מופרזת ברכב כשלפניו מעבר חצייה להולכי רגל. הנהג גרם לתאונת דרכים קטלנית בה נהרגה ילדה בת חמש.

הילדה שמצאה את מותה, עברה את מעבר החצייה יחד עם אחותה והמטפלת שלהן. בטרם סיימו לחצות את הכביש, הגיע הנהג הפוגע, לא עצר את מכוניתו לפני מעבר החצייה ואף לא האט את מהירות הנסיעה. האירוע הסתיים באופן קטלני כשבת חמש נהרגה.

השופט עופר נהרי מציין כי רשלנותו של הנהג היא ברמה גבוהה ביותר:" אף במישור העקרוני יש לומר כי עצם דריסת הולך רגל במעבר חציה – שהוא כזכור מקום מבצרם של הולכי רגל – הינו אירוע בעל חומרה יתרה". עוד הוסיף השופט נהרי והדגיש כי "על הנהג היה לקחת בחשבון את קיומו של מעבר החצייה במקום ולקחת בחשבון את תנאי התאורה במקום ולהתאים את מהירות נסיעתו ואת מידת דריכותו כנהג".

בנוסף ציין השופט, כי אין זאת התנהגות מוסרית ולא כך צריכה הולכת רגל לסיים את חייה. "לא כך צריך להיות גורלן של הולכות רגל העושות שימוש לגיטימי במעבר חצייה ולא כך צריך היה הנאשם עם מכוניתו לכפות עליהן לנסות להציל נפשן בלב ליבו של מעבר חצייה".

על הנהג נגזרו בסך הכל 17 חודשי מאסר בפועל, ועוד 10 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, פסילת רשיון ל- 14 שנים וקנס בסך 30,000 ₪.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שבוחר לעשות עבירת תנועה כמו נהיגה במהירות מופרזת תוך התעלמות ממעברי החצייה והולכי הרגל, צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל".
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}