ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
יוקר המחיה מחמיר

מחירים יקרים להחריד של מזון כשר גורמים מצוקה לסטודנטים יהודים

עלויות הלינה ומחירי המזון הגואים מרתיעים סטודנטים יהודים מלעזוב את הבית ללימודים באוניברסיטה, ולחלקם אין אפשרות לקנות אוכל כשר. המחירים היקרים להחריד גורמים מצוקה לסטודנטים יהודים

משגיח כשרות: אילוסטרציה
משגיח כשרות: אילוסטרציה צילום: צוות האקדמיה התורנית 'לומדים'

סטודנטים יהודים בבריטניה נאלצים למצוא עבודה כדי שיוכלו לממן אוכל כשר. באוניברסיטת נוטינגהאם בה אין אפשרות למטבח כשר, סטודנטים רבים השומרים כשרות אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם את שכר הדירה עבור דירת סטודיו עם מטבחון משלה.

שמעה דביר, המכהנת כנציגת דת באוניברסיטת נוטינגהאם אמרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle כי: "סטודנטית אחת ששומרת כשרות ומתגוררת בבית עם מטבח משותף, ביקשה מחבריה לדירה לא לגעת באוכל ובצלחות שלה. חבריה לדירה לא הבינו את זה, אז בסופו של דבר, היא לא הרגישה שהיא יכולה להשתמש במטבח. במקום זה היא באה אלינו הביתה לאכול", סיפרה.

העלויות הגדלות של תשלום שכר מעונות מקשים מאד על סטודנטים יהודים שרוצים לשמור על כשרות. באוניברסיטת אדינבורו, דמי השכירות יזנקו ב-19%, ל-5,267 ליש"ט, לשנת הלימודים הקרובה בהשוואה ל-2022/2023.

איגוד הסטודנטים היהודים מסר כי הוא רואה סימנים ברורים שסטודנטים נאלצו לקחת על עצמם עבודה נוספת כדי שיוכלו להסתדר, האיגוד מנסה לסייע לשומרי הכשרות, אך רבים מהסטודנטים נאלצים לעזוב למקומות קרובים לבית עם ההורים שלהם כדי שיוכלו לאכול אוכל כשר.

כשרות מזון כשר סטודנטים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}