ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
השמצות בעילום שם

צרות עין: העיתון הכלכלי תוקף את מינוי החרדי של סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע אתמול על החלטתו למנות את העו"ד החרדי ספי זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך, אלא שב'דה מרקר' לא אהבו את המינוי - ותקפו

צרות עין: העיתון הכלכלי תוקף את מינוי החרדי של סמוטריץ'
יוסף (ספי) זינגר צילום: עידן גרוס

לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע אתמול (שלישי) כי החליט על מינויו של עורך הדין יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך, הבוקר ב'דה מרקר' תוקפים הבוקר את המינוי שלא מגיע משורותיהם וטוענים כי הוא חסר כל נסיון רלוונטי לתפקיד. 

המינוי של זינגר נחשב למשב רוח מרענן בשורות עובדי המדינה. זינגר בן 44, בוגר ישיבת חברון, מכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן. בשנת 2011 החל לעבוד כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז, עורך הדין אבי ליכט.

לפי הודעת משרד האוצר זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של אחד החוקים הכלכליים המרכזיים ביותר בשנים האחרונות - חוק חדלות פירעון החדש. בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם השנים, ובין היתר, הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדות ששינסקי) ומתווה הגז, הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל. בנוסף, בשנת 2018 הצטרף למשרד הרצוג פוקס נאמן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך.

אך ל'דה מרקר' כל זה לא מספיק. הם הביאו ראיון עם עו"ד בעילום שם שאמר: "...מה ספי זינגר מבין בזה? הוא בא מתחום חדלות פירעון בכלל. הוא גם צעיר יחסית, לא ממנים אדם עם ניסיון של עשר שנים לאחד התפקידים הבכירים במדינה. אין לו כשירות מתאימה. מעבר לכך שהוא מגיע מהמגזר הפרטי ממשרד שבעצמו מייצג חברות ציבוריות. איך הוא ייפקח עליהן בכלל?"

לאחר מכן פסק הכתב: "אין לו מושג קלוש בשוק ההון, בחוקי ניירות ערך או במסחר בבורסה".

ולסיום, קבע הכתב בנחרצות: "זינגר נבחר רק על סמך בחינה והחלטה של סמוטריץ' ועוזריו. כך לא מנהלים מדינה. עכשיו ועדת גילאור צריכה להוכיח לציבור שהיא לא עלה תאנה והיא יודעת לבחון האם מדובר בבחירה של כישורים או בבחירה של קשרים".

מינוי בצלאל סמוטריץ דה מרקר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד