י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

סוכת שלומך • צפו בקבלת פני הראש"ל הגר"ש עמאר

מאות עלו לסוכתו של הגרש"מ עמאר שדיבר בגילוי לב על ההתלבטות להתמודד לרבה של ירושלים • בפנים - רשימת המשתתפים

הקהל בהקבלת פני רבו בסוכה
הקהל בהקבלת פני רבו בסוכה

\"צפו בקבלת פני הראש\"\"ל הגר\"\"ש עמאר\"

"ההתלבטות להתמודד היתה קשה מאד"
במהלך המעמד התייחס הרב עמאר להתמודדותו על תפקיד רבה של ירושלים: "ההתלבטות היתה קשה מאד" פתח, "יש חברים ויש רבנים שאמרו לי, לשם מה אתה צריך את זה? כבר היית רב של תל אביב, ורב ראשי ודיין בבית הדין. אבל באו כמה מזקני הרבנים (...) וטענו טענות הלכתיות שלא יכולתי לעמוד בפניהם. ניסיתי לפתור את עצמי ולא מצאתי במה.

"פעמים או שלוש הגיעו אלי כל בניו של הגאון רבי שלום משאש זצוק"ל, רבה של ירושלים, ובאו בטענה רגשית, כשדמעות בעיניהם. אמרו לי 'קשה לנו לראות שעל כיסא של אבינו ישב רב אחר. אנחנו רוצים שאתה תשב על כסאו'. ראיתי שאמרו זאת בכזה תום, בכזה זוך וטהרת לב. הם יודעים את הקשר הגדול שהיה לי עם מו"ר אביהם, כשלמעשה מהילדות, מהיום שנולדתי, הוא כבר היה אב"ד בקזבלנקה שבמרוקו".

וכאן הפליג הרב עמאר בשבחו של הגאון הגדול רבי שלום משאש זצ"ל, בכוח תורתו ופסיקתו והקשרים ההלכתיים ההדוקים שהיה לו עמו. "ירושלים התעטרה באיש הגדול הזה, סבא דמשפטים, אשר שפט את ישראל קרוב ל-70 שנה", אמר והוסיף בקשר להתמודדות: "מגיל קטנות גודלתי על אחריות. ה' יודע שאני מחפש כאן את העבודה שברבנות ולא את השררה שבה. יש אנשים שאולי לא נוח להם עם התמודדותי, ומפרסמים שאולי אינני רוצה וכן רוצה או מתלבט. אלו דברים ילדותיים ולא רציניים. המטרה שלי היא לתת עבדות אמיתית מעצמי לציבור וגם לשרת את עם ה' ולקרב את כולם באחדות מלאה".

"המטרה שלי היא להביא אווירה של אחדות בין כולם, כפי שלמדנו ממרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, שהיה מקרב את כולם בדרכי נועם וחן. אנחנו נמשיך בדרכו. אנחנו עושים את ההשתדלות והקב"ה הוא מנהיג את הבירה והוא יעשה וישלח את ישועתו".

כשדמעות בעיניו, סיים הראש"ל את דבריו ואמר: "כעיני עבדים אל יד אדוניהם, כך אנחנו נושאים עיניים לקב"ה. אנחנו לא סומכים על עצמינו ולא מחשיבים את בינתנו. אבל יש לנו על מי להישען. יש לנו יתדות של רבותינו וקדמונינו. ואם אנחנו ממשיכים בדרכם – המשענת היא חזקה. נמשיך בדרך אבותינו, לקרב ולהאהיב את התורה על רחוקים וקרובים. ללכת לכל אחד ולא להתייאש מאף אחד".



























































ירושלים הרב עמאר סוכה הראשל הגרשמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}