י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

"לפסול את הגר"י רלב"ג מהדיון אודות הרב שטרן"

יו"ר נציגות בתי הכנסת הציונים דורש לפסול את חמיו של הגר"ד לאו ואחראי מערך רישום הנישואין בי-ם מהדיון היום

הגאון הרב יצחק רלב"ג, פלאש90
הגאון הרב יצחק רלב"ג, פלאש90

יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, עו"ד אילן קמינצקי, פנה הבוקר (א') במכתב ליועץ המשפטי, ובו דרש לפסול את הגאון הרב יצחק רלב"ג מהדיון בעניינו של הרב שטרן, שאמור להתקיים היום אחר הצהריים.

הסיבות שבעטיין הוא מבקש לפסול אותו, היא קרבתו המשפחתית למתמודד אחר לתפקיד הרב הראשי לירושלים, הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שהוא חתנו של הרב רלב"ג. כזכור, הרב הראשי עצמו וכן אביו, הגרי"מ לאו, פסלו את עצמם ולא השתתפו לדיון בגלל קרבתם המשפחתית.

סיבה נוספת היא תפקידו כאחראי רישום נישואין בירושלים, תפקיד שיושפע באופן ישיר מזהות הרב הראשי שנבחר.

במכתב, שהוגש ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג ע"י עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת ציוניים בירושלים, נכתב כי "הרב רלבג, חבר מועצת הרבנות הראשית המשמש כיום כאחראי על רישום נישואין בירושלים יושפע ישירות ממינוי הרב הראשי לירושלים ומעבר לקרבה המשפחתית בינו לבין הרב משה חיים לאו, נראה שלא יהיה נכון שישתתף בהצבעה על בחירת הממונה עליו, במיוחד שלבחירתו של הרב הראשי לירושלים תהיה השפעה ישירה על משרתו של הרב רלבג וקיימת סבירות גבוהה כי משרתו כרשם נישואין תבוטל".

הדיון היום יתקיים במשרדי הרבנות הראשית בבית יהב, והעניין יוכרע על פי הצבעת הרוב. כנשיא מועצת הרבנות הראשית יכהן באופן זמני הרב יוסף גליקסברג, זקן הרבנים. ההצבעה תיערך בשעה 2 או 3 אחה"צ.

יצויין כי המשאל היום נערך בין 9 חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל אשר רשאים להצביע בעניין הכושר לרבנות של הרב אריה שטרן.

כזכור, מתוך 16 חברי מועצת הרבנות הראשית נפסלו 7 חברים, כולל: הרב הראשי הרב דוד לאו ואביו הרב ישראל מאיר לאו, זאת בשל התמודדות הרב משה חיים לאו. הרשל"צ הרב יצחק יוסף והרב אברהם יוסף רבה של חולון, בשל מועמדות הגיס הרב מרדכי טולידנו.

כן נפסלו המועמדים, הרב יעקב שפירא, הרב יהודה דרעי והרב שמואל שפירא.

המכתב המלא:





שטרן ירושלים פסילה רלבג משה חיים לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}