ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הטבח בבית הכנסת

ההגנה תנסה למנוע עונש מוות מנאצי שרצח 11 יהודים

עורכת דין שמייצגת בדרך כלל את 'הגרוע שבגרועים' מובילה את ההגנה במשפט על הטבח שהתרחש ב-2018 בבית הכנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה. ג'ודי קלארק ייצגה שורה של רוצחי המונים. והיא הצליחה למנוע גזר דין מוות כמעט על כולם

ההגנה תנסה למנוע עונש מוות מנאצי שרצח 11 יהודים
צילום: באדיבות המצלם

ג'ודי קלארק, עורכת דין בכירה המתמחה בפלילים, אמרה לחבר המושבעים שיקבע את גורלו של הנאצי שהואשם בביצוע הטבח בבית הכנסת עץ החיים ב-2018 בפיטסבורג ארה"ב, כי היא לא מנסה להתכחש למעשים של הלקוח שלה, אלא למנוע ממנו עונש מוות.

היא לא הכחישה שהלקוח הנאצי שלה אחראי לטבח שהתרחש ב-27 באוקטובר 2018, הטבח התרחש בבית הכנסת עץ חיים בשכונת סקווירל היל שבעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, ארצות הברית.

"הטרגדיה שמפגישה אותנו היום", אמרה בשבוע שעבר בפתיחת משפטו, "כמעט בלתי מובנת. זה בלתי נסלח, אחד עשר חיים נלקחו, אחרים נפצעו, המעשה הוא בלתי נסבל".

היא אמרה לחבר המושבעים שאין "חוסר הסכמה ואין ספק" לגבי זהות העבריין. היא ציינה כי הלקוח שלה ירה בכל אדם שראה ותוך כדי כך פצע אחרים במרחבים המקודשים שלהם".

קלארק מונתה לצוות ההגנה של הרוצח רוברט באוורס בדצמבר 2018, לאחר שביקש ייעוץ של סנגוריה ציבורית פדרלית המתמחה במקרים של עונש מוות. הוא עומד בפני 63 אישומים פליליים שעל רבים מהאישומים יש עונש מוות.

ככל שהמשפט מתקדם, קלארק לא תנסה לשכנע את חבר המושבעים שהלקוח שלה אינו אשם. "ניצחון" לצוות ההגנה שלה יהיה שהנאשם ימנע מלקבל גזר דין מוות ובמקום זאת יישאר בכלא עד סוף ימיו. כך דווח בתקשורת המקומית.

לקלארק יש ניסיון עצום בהגנה על רוצחים המוניים. רשימת לקוחות העבר שלה כוללת את סוזן סמית', שרצחה את שני בניה על ידי הטבעתם באגם בדרום קרולינה. תיאודור קצ'ינסקי, בעל עליונות לבנה שפתח באש במרכז קהילתי יהודי מחוץ ללוס אנג'לס. אריק רודולף, שהטמין פצצה בפארק האולימפי באטלנטה במהלך אולימפיאדת הקיץ של 1996. ודז'וקר צארנייב, מבצע הפיגוע במרתון בוסטון. פרט לצ'רנייב שעניינו נמצא בערעור, קלארק הצליחה למנוע גזר דין מוות לכל לקוחותיה, אם על ידי משא ומתן על עסקת טיעון או על ידי שכנוע המושבעים על מחלת נפש.

הצוות של קלארק ניסה לנהל משא ומתן על הסכם למאסר עולם עבור באוורס הנאצי בתמורה להודאה באשמה אך לא הצליח. בימים אלה ארבע שנים וחצי לאחר המתקפה האנטישמית האלימה ביותר בתולדות ארה"ב, משפטו של הנאצי מתנהל ועורכת הדין תנסה למנוע עונש מוות.

פיטסבורג ארה''ב אנטישמיות בארה"ב נאצי פנסילבניה עץ החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד