ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

ג'יהאד בתוכנו: ערבי ישראלי הצטרף לדאעש ונהרג

ערבי ישראלי, אחמד חבשי, בן 23 מהכפר איכסאל הסמוך לנצרת, יצא לסוריה יחד עם עוד 4 ישראלים ונהרג בעיראק

מתוך דף הפייסבוק
מתוך דף הפייסבוק

ערבי ישראלי, אחמד חבשי, בן 23 מהכפר איכסאל הסמוך לנצרת, יצא לסוריה יחד עם עוד 4 צעירים ערבים ישראלים - והצטרף לשורות הארגון דאעש - המדינה האיסלאמית. הוא נהרג כאשר לחם בעיראק.

חבשי יצא מישראל בינואר השנה לטורקיה, משם חצה את הגבול לסוריה, שם הצטרף לארגון הרצחני ושהה מספר חודשים במדינה עד שהמשיך לעירק.

חבשי, שלמד לתואר ראשון בישראל, נהרג על פי הדיווחים בעיר רמאדי שממערב לבירה בגדד, במרכז מחוז אנבאר, באזור בו מנהלים פעילי דאעש קרבות במערב המדינה.

תחילה, בני משפחתו שטרם קיבלו אישור לידיעה אינם מאמינים לדיווח. אדהם חבשי, אחיו הצעיר של אחמד אמר לאתר האינטרנט של העיתון "פנורמה" כי עד כה איש אינו יודע מה עלה בגורל אחיו.

עם זאת בראיונות לתקשורת הודה האב שאכן שוכנע שבנו נהרג.

יהדויה מצרפת
כך גם גורם ביטחוני רשמי בצרפת אמר כי אחת מ-100 הנערות הצרפתיות שעזבו את צרפת בשבועות האחרונים כדי להצטרף לדאעש היא יהודייה.

תוך כך, צבא ארצות הברית ביצע ביממה האחרונה שש תקיפות נגד מטרות דאעש באזור העיר הכורדית קובאני שבגבול סוריה-טורקיה.

שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמייר אמר בראיון לתקשורת כי גרמניה מעוניינת כי מדינות ערב, איראן וטורקיה יגבירו את מעורבותן במערכה נגד דאעש. לדבריו, גרמניה "ניסתה לשכנע את המדינות בצורך להתעלות מעל מחלוקות ויריבויות ישנות ולהלחם יחד נגד דאעש".

לוחמים כורדים בסוריה הצליחו להדוף פלישה של דאעש למרכז העיר קובאני, הסמוכה לגבול עם טורקיה. זאת לאחר שלוחמי הארגון פלשו למטות של הלוחמים הכורדים בעיר, פלישה שהציתה קרב של שעה וחצי שבסופו הארגון הג'יהאדיסטי נסוג. כך דיווח ארגוון זכויות אדם בסוריה.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל התייחס לשיתוף הפעולה עם טורקיה במערכה מול דאעש ואמר כי מלבד הסיוע באימון כוחות אופוזיציה סורית, ארצות הברית מעוניינת גם לצאת לגיחות התקפה מבסיס חיל האוויר אינצ'ירליק שבדרום טורקיה. "האפשרות להשתמש בבסיס תסייע לנו מאוד", אמר הייגל בביקור בקולומביה.

ליסה מונאקו יועצת ביטחון בכירה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגשה בבית הלבן עם ראש המודיעין הטורקי האקן פרידן, במסגרת התמודדות עם המשבר בסוריה. ליסה הביעה הערכה על תמיכתה של טורקיה במבצע הצבאי שמובילה ארה"ב בסוריה ובעיראק, והדגישה את החשיבות בהאצת הסיוע הטורקי למערכה נגד דאעש.

גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקני אמר כי רמטכ"לים של 21 מדינות שחברות בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש יגיעו לכינוס בעניין ביום שלישי בוושינגטון. לכינוס יגיעו נציגי כל הצבאות האירופיים של המדינות שחברות בקואליציה, נציג אוסטרלי ונציגי חמש המדינות הערביות שהשתתפו בתקיפות בסוריה.
סוריה ישראל ערבי עיראק דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}