מדוע התייקרו ביטוחי הרכב והדירות
ליאור רוזנפלד, לשעבר נשיא סוכני הביטוח, הסביר מדוע בחודשים האחרונים נרשמו עוד התייקרויות במחירי פוליסות הביטוח של כלי הרכב וגם של הדירות
- קובי עוזיאלי
- כ' סיון התשפ"ג
- 4 תגובות
ליאור רוזנפלד, לשעבר נשיא סוכני הביטוח, שוחח עם ליאת רון ואריה מליניאק ברדיו 103fm והסביר מדוע בחודשים האחרונים נרשמו עוד התייקרויות במחירי פוליסות הביטוח של כלי הרכב.
"החלפים התייקרו, ושעות העבודה במוסכים התייקרו. הבעיה הגדולה ביותר התחילה אי שם בשלהי הקורונה. הפסיקו לייצר ולייבא רכבים חדשים לישראל, וממש באותו זמן כמות התאונות ברכבים עלתה, והיה משבר חלפים", אמר.
עוד הוסיף: "כשיש ביקוש לחלפים משומשים ואין ייבוא של חלפים חדשים, מה עושים? קודם כל מייקרים את מחיר החלפים, ועוד יותר גרוע, מייצרים הזמנות לגניבות רכב או לחלפים מרכבים. אני לא זוכר גל כזה של גניבות", אמר, והוסיף: "תוסיפו לזה את הפיחות בשקל לעומת המטבעות האחרים שאנו חווים כאן".
לדבריו, "מאז הקורונה נמכרים מסלולים שהם פר שעה שאתה עולה על הרכב, או רק לשימוש בפועל של נהגים צעירים ברכב. כלומר, גם יצאו דברים טובים מהקורונה, אבל כשהיו חסרים חלפים, והמחירים עלו והגניבות עלו - אז הנה לכם עלייה במחיר הביטוח".
למה המחירים של ביטוחי הדירות עלו?
"הייצור עולה וחומרי הגלם עולים ותשומות הבנייה עולות. גם לפועלי הבניין את משלמת היום יותר".
כל מה שאמרת אמור להשפיע על סכומי הביטוח, לא על התעריף.
"גם על סכומי הביטוח וגם על התעריף. ברגע שאתה צריך לשלם יותר על שיפוץ, על עסקי צנרת, או כאשר מתמוטטים בתים או נגרמות שריפות, כל אלו עולים הרבה יותר היום".
"חשוב להקפיד גם על סכומי ביטוח נכונים", סיכם.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות