י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מלאי האורניום גדל

גרוסי: "התקנו מחדש מצלמות מעקב באתרי הגרעין של איראן"

לאחר המחלוקת לגבי סוגיית מצלמות המעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במספר אתרי גרעין איראניים, לפני חודשים, חשף המזכ"ל רפאל גרוסי כי הן הותקנו מחדש  

גרוסי: "התקנו מחדש מצלמות מעקב באתרי הגרעין של איראן"
העשרת אורניום צילום: Pixabay

מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי אמר היום (שני) בנאומו בפני מועצת הנגידים של הסוכנות כי "בפעם הראשונה הסוכנות התקינה מכשיר ניטור אחר ההעשרה במתקנים בפורדו ובנתנז". לדבריו, "זה יעזור לנו לזהות מהר יותר כל שינויים ברמות ההעשרה במתקנים האלה".

הוא הסביר בנאום בפני מועצת הנגידים כי הסוכנות התקינה מחדש מצלמות מעקב באתרי הגרעין של איראן, מה שמצביע על כך שהסוכנות שואפת ליותר מזה.

אך גרוסי הודה כי זה לא מספיק: "זהו רק חלק ממה שאנחנו רוצים שיקרה. מה שצריך לקרות כעת הוא תהליך שיוביל למימוש כל ההתחייבויות הכלולות בהצהרה המשותפת בין איראן לסוכנות ללא דיחוי נוסף".

הוא גם חשף כי מאגר האורניום המועשר ב-60% באיראן התקרב ל-100 ק"ג. הוא הוסיף כי מלאי האורניום המועשר באיראן עלה ברבע תוך 3 חודשים.

גרוסי ציין באפריל האחרון כי הסוכנות תתחיל להתקין מצלמות ולחבר מחדש חלק מציוד הניטור דרך האינטרנט, והוסיף כי התהליך ייקח שבועות ויגביר את יכולתה של הסוכנות לפקח על תוכנית הגרעין של איראן.

סבא"א הזהירה שוב ושוב, במיוחד במהלך דיווחיה האחרונים, מפני פעילות גרעינית במספר מתקנים איראניים, ולכן נושא המצלמות מקבל עבורה חשיבות מיוחדת. במיוחד מאחר שהדו"ח האחרון של הסוכנות שפורסם בפברואר האחרון, הצביע על כך שהמלאי של אורניום מועשר בטהרן חורג פי 18 מהסך המותר בהסכם הגרעין.

 

איראן גרעין איראני הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}