י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

למרות הביקורת מבית: הגרמ"ח לאו רץ בירושלים

למרות הביקורת שנמתחה נגדו, הגאון רבי משה חיים לאו, רב בנתניה והבן של, הגיש מועמדות לתפקיד רבה האשכנזי של ירושלים • עוד שם חדש בזירה: הרב מרדכי מלכה, רבה של אלעד • בכיר ב'דגל': "ממתינים להכרעת בג"ץ בנושא הרב שטרן - לאחר מכן נחליט" • המשנה ליועה"מ שיגר מכתב לגר"ד לאו עם הוראות לדיון בכושר לרבנות של הגר"א שטרן

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

למרות הביקורת: הגאון רבי משה חיים לאו הגיש היום (ג'), את מועמדותו לרבנות הבירה. כך גם הצטרף למירוץ הרב מרדכי מלכה, רבה של אלעד.

שמו של הרב לאו - בנו של הגרי"מ לאו רבה של ת"א יפו ואחיו של הרב הראשי הגר"ד - המשמש כרב מרכז העיר נתניה, עלה בעבר פעם אחר פעם לתפקיד.

מקורביו של הרב לאו אומרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הרב לאו נחשב למוערך על כל חוגי הציבור החרדי, ו"כעת אנחנו מחכים לתמיכתה הרישמית של תנועת 'דגל התורה'".

הערב הבהיר גורם בתנועה כי: "אנו ממתינים להכרעת בג"ץ בנושא הרב שטרן, ורק לאחר מכן נחליט במי לתמוך".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' תקף גורם בכיר ב'יהדות התורה' בירושלים, את הצעד של הרב לאו: "אנו מאוד מעריכים את הרב, כאדם תלמיד חכם וגדול בתורה, אבל הצעד הזה יגרום לפיצול הקול החרדי ויעניק להרב אריה שטרן מועמד הציונות הדתית את תפקיד רבה של ירושלים".

"מבחינת החרדים", הוסיף, "הרב אליהו שלזינגר מתאים להיות רבה של ירושלים לאחר עשרות שנים בהן כיהן בתפקידים שונים בעיר. הרב הגיש את מועמדותו לפני מספר שבועות, ואין דבר שהרב שטרן מייחל לו יותר מכניסת מועמד חרדי נוסף למירוץ. אני קורא לו לחזור בו ולא להגיש את מועמדותו", סיים.

כזכור, בבחירות שנערכו לפני כחודש, הפסיד הרב לאו לרב קלמן בר בשני קולות את רבנות העיר נתניה.

תוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ, שיגר הערב מכתב לרב הראשי לישראל הרב הגאון דוד לאו ובה קבע כי על הדיון במועצת הרבנות הראשית בעניינו של הרב אריה שטרן מהציונות הדתית להיות ממוקדת בחידוש תעודת הכושר של הרב ואין לדון על מתן תעודה חדשה.

סביב מועמדותו של שטרן הוגש מספר עתירות לבית המשפט העליון בבשל סימני שאלה על הכושר לרבנות שניתן לו.
נתניה ירושלים רב הרב לאו יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}