כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

עורכי דינו של הרב יאשיהו פינטו התפטרו

בעוד כשבועיים ידון בג"ץ בעתירה למצות את הדין עם הרב פינטו ולא להגיע להסדר טיעון עמו "חיוני לטפל בגורם המשחית"

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90

סנגוריו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, הגישו הבוקר (ד) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להתפטר מייצוג הרב בתיק הפלילי המתנהל נגדו, ושבמסגרתו הושג לאחרונה הסדר טיעון עם הפרקליטות.

הבקשה שהוגשה להשתחרר מייצוגו חריגה מאוד, בפרט לאחר הגעה להסדר טיעון מקל. עורכי הדין הסבירו את הצעד כי הם "ליוו את הנאשם מתחילת חקירתו וייצגו אותו במגעים שנוהלו עם היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והמחלקה לחקירת שוטרים, שהבשילו להסדר שנחתם אם הנאשם", אך הם "מבקשים בזאת את רשותו של בית המשפט להשתחרר מייצוגו של הנאשם".

הסנגורים שביקשו להפסיק לייצג את הרב, הציעו כי עורכי הדין אייל רוזובסקי ובת-חן ליפסקי ממשרד צלרמאיר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר-טולדנו ימשיכו לייצג את הרב פינטו. "אם יתיר בית המשפט הנכבד לסנגורים (הקיימים) להשתחרר מהייצוג, לא תיגרם כל דחייה במהלך המשפט".

מי שיכול לאשר את הבקשה, הוא בית המשפט בלבד, וסנגור לא יכול להפסיק לייצג אדם ללא אישורו.

להערכת גורמים המכירים את הצדדים, הראיונות של רעייתו הרבנית דבורה פינטו, ואחיו לכלי התקשורת, הם אלה שגרמו לעורכי הדין להגיש את הבקשה, היות וזה נעשה בניגוד להוראה והסכמה מפורשת במסגרת הסדר הטיעון, לפיהן הרב פינטו ומקורביו לא יתראיינו לכלי התקשורת.

בכ"ו תשרי מיד לאחר שבת בראשית, צפוי להיערך דיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ שהוגשה לפני כשבוע, בבקשה למצות את הדין עם הרב יאשיהו פינטו ולא להגיע להסדר טיעון עמו. "טיפול בגורם המשחית והרתעה מפני השחתת מערכת אכיפת החוק, הינם חיוניים להבטחת שלטון החוק, שאם לא כן, כל עבריין בפוטנציה יעשה מאמץ ליתן טובות הנאה כאלו ואחרות לגורמי אכיפת החוק וישתמש בהם כפוליסת ביטוח וכקלפי מיקוח בעת שיסתכן בהליך פלילי", נכתב בבקשה.

יומיים לאחר מכן ביום רביעי עתיד להתקיים דיון הקראת כתב האישום שהוגש נגד הרב והצגת הסדר הטיעון שהושג עמו.
הסדר טיעון יאשיהו פינטו אלי זהר רועי בלכר משה מזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}