י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הולנד: הרב ברלנד יישאר חופשי עד הדיון

השופט ההולנדי הכריע כי הגר"א ברלנד יישאר חופשי עד לדיון, אך עליו להתייצב מדי יום בתחנת המשטרה המקומית • בטרם יספיקו רודפיו לפגוע בקהל החסידים שהגיע לשהות במחיצתו, הורה להם הרב לנסוע לבלגיה הסמוכה • עו"ד שרון נהרי: "מברך על ההחלטה. זה מה שהצענו לבית המשפט, ואני שמח שקיבלו אותה והחליטו על פיה"

הולנד: הרב ברלנד יישאר חופשי עד הדיון

בשעות הצהריים (ב) פסק השופט בבית המשפט בעיר האלם, כחצי שעה מאמסטרדם, כי הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', יישאר חופשי עד 17 נובמבר ואינו צריך להיכנס למעצר. השופט סייג כי על הרב להתייצב מדי יום בתחנת המשטרה, כדי להוכיח כי הוא נמצא באמסטרדם.

פרקליטו של הרב, עו"ד שרון נהרי, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני מברך על ההחלטה. זה מה שהצענו לבית המשפט, ואני שמח שקיבלו אותה והחליטו על פיה". גם מקורבו של הרב, ירון ימין, הגיב בשמחה: "ברוך השם הישג ענק ותקדימי, תודות ושבח לאל".

במקביל, הפתיע הרב והורה ביממה האחרונה לחסידים ששהו עמו: "כל החסידים שיעזבו את הולנד ויטסו לבלגיה".

ההוראה, לדברי מקורבי הרב, הגיעה בעקבות המשך התנכלותם של גורמים הרוצים ברעת הרב, ובכל מקום אליו הוא מגיע הם מזינים את התקשורת בחשדות המיוחסים לרב. "אותם גורמים לא נותנים מנוחה לרב ודואגים שחסידיו לא יוכלו לשהות לצידו", הם אומרים. לכן, לדבריו, הרב הקדים אותם ונתן הוראה לחסידים ששהו לצידו במהלך ראש השנה ויום כיפור לעזוב את המדינה.

הרב ברלנד עם פרקליטו עו"ד שרון נהרי צילום: הרב ברלנד עם פרקליטו עו"ד שרון נהרי
הרב ברלנד עם פרקליטו עו"ד שרון נהרי

"הרודפים היו מאוכזבים"
כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בשלהי חודש חשוון ייערך על פי בקשתה של מדינת ישראל, דיון בבית המשפט באמסטרדם בהרכב מורחב של שלושה שופטים. בדיון זה, תגיש ישראל צו הסגרה ראשון.

במהלך יום הכיפורים שהה הרב ברלנד, יחד עם 300 חסידיו, באתר קמפינג באי טסל בצפון הולנד. החסידים הקימו במקום אוהלים והתמקמו באתר כשהם מתכוננים ליום הקדוש.

אלא ש"רודפיו" של הרב, העוקבים אחריו בכל מקום, מיהרו ללשכתו של הממונה על האי (ראש העיר) וכשהם מצויידים בכתבות שנכתבו עליו ועל ההליך המשפטי שמתנהל נגדו, ובכך ניסו ברגע האחרון להביא לסילוקם מהאי.

מי ששהה ביום כיפור לצידו של הרב, אומר כי ראש העיר אכן הגיע לשטח, ונועד עם ראשי החסידות. לאחר שיחה קצרה הוא אישר את שהייתם של חברי הקבוצה באתר הנופש עד לאחר החג.

"רודפיו של הרב היו מאוכזבים מהכישלון למנוע מהרב את שהייתו באתר הקמפינג ביום כיפור", אומר מקורבו של הרב ירון ימין, "ואלה מיהרו לפרסם ידיעה שיקרית בעיתון ההולנדי "דה טלגרף" שדיווח למחרת יום הכיפורים כי הרב ברלנד יחד עם מאות חסידיו התנחלו בערב יום כיפור באי טסל, באוהלי קמפינג".

על פי הכתבה, העירייה המקומית הזהירה אותם כי אתר הנופש לא ערוך להכיל את המספר הגבוה של החסידים ויש בכך סכנה בטיחותית, בשל כך הורתה העיריה לרב וחסידיו לעזוב את המקום מיד אחרי יום כיפור.

ימין מתייחס לנכתב בכתבה ומכחיש בתוקף, "השופט יצא בקריאות בוז נגד התקשורת על דיווח לא מקצועי ולא אמין, ממניעים שאינם ידועים כעת למדינת הולנד". כמו כן הוא מוסיף כי תיתכן תביעה נגד אותם כלי תקשורת, מצד עורכי הדין של הרב.
ברלנד הולנד תביעה אי רודפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}