ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
משחק כפול

ויקטור אורבן: "אוקראינים מסכנים לא ינצחו את הצבא הרוסי"

אורבן נאם בפורום כלכלי בקטאר ותקף את אוקראינה שגרמה להכנסת בנק הונגרי תחת משטר הסנקציות | עוד אמר ששלום ניתן להשיג רק באמצעות דיפלומטיה

ויקטור אורבן: "אוקראינים מסכנים לא ינצחו את הצבא הרוסי"
ויקטור אורבן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שלעתים קרובות אינו רואה עין בעין עם שאר מנהגי מדנות אירופה בנוגע למלחמת רוסיה אוקראינה, אומר כי "אין סיכוי שחיילי אוקראינה ינצחו במלחמה נגד רוסיה." בנאום בפורום הכלכלי של קטאר בדוחא ביום שלישי, הוא אמר שהסכסוך, שהחל לפני 15 חודשים, יכול להיפתר רק בדיפלומטיה.

"אם מסתכלים על המציאות, הנתונים, הסביבה, העובדה שנאט"ו לא מוכן לשלוח חיילים, ברור שאין באופק ניצחון לאוקראינים המסכנים בשדה הקרב. זו העמדה שלי", אמר, והציע תפיסה שמעטים מנהיגים אירופיים יסכימו איתה בפומבי, בהתחשב בסולידריות שלהם עם קייב. הוא הוסיף "אפשר לעצור את המלחמה רק אם הרוסים יכולים לעשות הסכם עם ארה"ב. באירופה אנחנו לא מרוצים מזה, אבל זו הדרך היחידה החוצה”.

הונגריה, חברה באיחוד האירופי ובנאט"ו, משחקת משחק כפול מאז החלה המלחמה באוקראינה. בודפשט סירבה לנתק את הקשרים עם מוסקבה והתנגדה להרחבת נאט"ו. כמו טורקיה, הונגריה עדיין לא אישרה את חברותה של שוודיה בברית הצבאית ואורבן פירט דאגות ספציפיות לגבי תקוות נאט"ו של אוקראינה.

בשבוע שעבר, אורבן התנגד לשליחת סיוע צבאי נוסף של האיחוד האירופי לאוקראינה לאחר שהרשויות בקייב הכניסו את בנק OTP של הונגריה לרשימת "נותני חסות למלחמה" ובכך, הכניסו את הבנק לרשימה השחורה.

בדוחא, אמר אורבן, שגם אם אוקראינה צריכה יותר כסף, קייב צריכה לכבד את הונגריה ולא להטיל סנקציות על חברות הונגריות והוסיף כי בודפשט "אינה שייכת לגישה האירופית המרכזית".


"הונגריה נמצאת בעמדה ייחודית מכיוון שאוקראינה לא רחוקה ממנה. יש לנו מיעוטים אתניים שחיים באוקראינה והם חלק מהמלחמה. הם מגויסים, הם חיילים בצבא האוקראיני והם מתים. אז אנחנו מאבדים חיים - כן, גם חיים הונגרים", אמר בהתייחסו לחיילים אוקראיניים בעלי אזרחות אוקראינית שנלחמים באוקראינה. "הלב שלנו עם האוקראינים. אנחנו מבינים כמה קרה", אמר. "אבל אני מדבר כאן כפוליטיקאי והפתרון הוא להציל חיים".

ויקטור אורבן הונגריה נשיא הונגריה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד