ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ברקע ההסתה הקשה

עיתונאית ynet מגוננת על החרדים: "חיים בצניעות יוצאת דופן"

הכתבת הפוליטית של ynet מביעה הסתייגות מן ההפגנות וההסתה נגד החרדים על רקע הכספים הקואליציוניים: "רובם חיים בצניעות יוצאת דופן מבחירה ושמחים בחלקם באופן שאפשר רק לקנא בו" | סמוטריץ' בירך על דבריה | העיתונאי אביעד גליקמן: "מאיפה את יודעת שהם שמחים בחלקם שצריך לקנא בהם?"

עיתונאית ynet מגוננת על החרדים: "חיים בצניעות יוצאת דופן"
המחאה בבני ברק צילום: Omer Fichman/Flash90

ברקע ההסתה הגוברת נגד המגזר החרדי כששיאה בא לידי ביטוי בהפגנה ארסית במיוחד שערכו אמש (רביעי) אנשי שמאל בעיר בני ברק שבה מחו נגד הכספים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים, הכתבת הפוליטית של אתר ynet מורן אזולאי, מביעה תמיכה מפתיעה בחרדים ויוצאת נגד ההסתה.

"החרדים לא בוזזים ולא עושקים", היא כותבת. "רובם חיים בצניעות יוצאת דופן מבחירה ושמחים בחלקם באופן שאפשר רק לקנא בו". היא מציינת כי "טיולי תענוגות בחו״ל לא מעניינים אותם, גם לא מסעדות פאר ומסעות שופינג".

לדברי אזולאי, "אפשר להתווכח ולבקר סביב סוגיית החברה היצרנית ושוויון בנטל. אבל עושק וחזירות כמו שמייחסים להם פה -לא ולא". רבים תקפו את העיתונאית על תמיכתה בציבור החרדים אך אחרים בירכו אותה על צעד המפתיע.

גינויים מקיר לקיר למפגן ההסתה בבני ברק: "מופע עלוב". צפו

עיתונאי ערוץ 13 אביעד גליקמן, שידוע בדעותיו הקיצוניות נגד חרדים, הגיב לדבריה: "למה את חושבת שחילוניים צריכים לקנא על כך שחרדים שמחים בחלקם? מאיפה את יודעת שהם שמחים בחלקם שצריך לקנא בהם? אמירה ממש ממש מוזרה".

גליקמן הוסיף: "לעשוק את הקופה הציבורית כדי לקחת לישיבות זה בהחלט עושק וחזירות, גם אם זה לא למסעדות פאר ושופינג, אלא לתקציבי ישיבות".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב על דבריה: "תודה על זה מורן. קצת שפיות בתוך ים של תקשורת רעילה ומסיתה". חבר מפלגתו אוהד טל כתב: "תודה מורן. קצת שפיות". עיתונאי 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר הגיב לאזולאי: "אֲחֹתֵנוּ אַתְּ הֲיִי לְאַלְפֵי רְבָבָה תבורכי מפי עליון".

חרדים מחלקים אוכל ושתייה למפגני השמאל בבני ברק

מנגד, עיתונאי החוץ של ערוץ 13 יוסף ישראל הביע הסתייגות מסוימת מן ההפגנה בבני ברק, אך אמר כי המציאות כופה את התהליך שמתרחש לנגד עינינו. "עזבו רגע תופעות מכוערות בהפגנה בבני ברק. במאקרו, יש משהו לא נוח במחאה שנראית כזאת שנראית כמו קולב שמלבישים עליו בגדים שונים, פעם זאת המהפכה המשפטית, אחרי זה החרדים, ובין לבין קרן הארנונה. אבל זה בדיוק הסיפור. זה שד שיצא מהבקבוק ואי אפשר להחזיר אותו".

לדבריו, "השד הזה הוא הציבור שמאס במציאות שנכפתה עליו. מהדמגוגיה הפוליטית, מהעסקנות הליכודית, מהעסקנות החרדית, מהעסקנות המתנחלית. בסוף איכשהו הציבור הזה, היצרן, המתגייס, המשלם, רוצה לקבל תמורה, הוא יודע שבגלל הקונסטלציה הפוליטית הישראלית זה כנראה לא יקרה דרך בית המחוקקים. רק דרך הרחוב".

 

YNET הסתה נגד חרדים כספים קואליציוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד