ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השופט הטיל עבודות שירות, קנס וקלון על לחיאני

בימ"ש השלום בת"א הטיל קלון על לחיאני, רה"ע בת ים המושעה מתפקידו. המשמעות: לא יוכל לכהן בתפקיד ציבורי שבע שנים

שלמה לחיאני
שלמה לחיאני

בית משפט השלום בתל אביב הטיל הבוקר (שלישי) קלון על שלומי לחיאני, ראש העיר בת ים המושעה מתפקידו. משמעות הדבר היא שלחיאני לא יוכל לכהן בתפקיד ציבורי בשבע השנים הקרובות.

לחיאני, שהורשע בעסקת טיעון לפני כחמישה חודשים בהפרת אמונים, לא יישב בכלא. הוא נקנס ב-250 אלף שקלים, נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות, והשופט אף תקף את המשטרה על המעצר המתועד.

השופט בני שגיא אמר בדיון כי "להשקפתי, מדובר בניצול בוטה וחמור של כוח המשרה לטובת ניצול אינטרסים אישיים". בהתאם להסדר הטיעון, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על לחיאני עונש של שנת מאסר בפועל וקנס כספי שישולם לקופת המדינה, בגין הרשעתו. כמו כן ביקשה כי יוטל על לחיאני קלון בגין מעשיו שירחיק אותו מהזירה הציבורית למשך 7 שנים.

ב-8 במאי הרשיע ‎‎בית משפט השלום בתל-אביב לחיאני, ראש עיריית בת ים המושעה, לפי הודאתו, בביצוע 3 עבירות של הפרת אמונים בעת שכיהן כראש עיר. בכך אימץ השופט שגיא את הסדר הטיעון אליו הגיעו סנגוריו של לחיאני, עורכי הדין גיורא אדרת ונתי שמחוני ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, עם צוות התביעה מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בהובלת עו"ד שרון כהנא ועורכי הדין יפעת שטיין ונתנאל חיים.

במסגרת ההסדר נסוגה בה הפרקליטות משני האישומים כי לחיאני לקח שוחד בהיקף מצטבר של כ-900 אלף שקל מאנשי עסקים שפעלו בעיר. "כל חיי הייתי סמל ודוגמה לסביבה שבה אני חי - וחשוב לי להמשיך להיות כזה. על כן החלטתי לקחת אחריות על מעשים מלפני 10 שנים, שנעשו בטעות בתחילת דרכי כאיש ציבור, ובדיעבד אפשר היה לעשותם אחרת‏‎"‎‏, אמר לחיאני לאחר החלטת בית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון עמו.

בכתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות לבית המשפט, הודה לחיאני כי קיבל את מאות אלפי השקלים מבעלי עסקים בבת-ים וכן כי היה מודע לאינטרסים של בעלי העסיקם הללו בעירייה.

‏בנוסף, לחיאני הודה והורשע באישום השלישי, לפיו הוא פנה ל-9 עובדי עירייה, בבקשה שייטלו הלוואות מהבנק בסך כולל של 440 אלף שקל ויעבירו לו את הכספים לשם פירעון חובותיו האישיים. זאת, בלא שנערך הסכם בכתב בינו לבין העובדים, ומבלי ששילם לעובדים ריבית בגין העמדת הכספים לרשותו‎.‎‏

"הנאשם פעל במצב של ניגוד עניינים, בין תפקידו כראש העיר, האמור לנצל את הסמכויות שקיבל, בין היתר בתחום האחריות לעובדי העירייה, לטובת הציבור בלבד - לבין ענייניו האישיים כאיש עסקים", נכתב בכתב האישום המתוקן. במסגרת ההסדר חזרה בה הפרקליטות מהאישום הרביעי נגד לחיאני, שעניינו ניגוד העניינים בו היה מצוי לכאורה, בכך שהיה בעל מניות בחברה המפיצה מקומון בבת ים, בשעה שהעירייה התקשרה עם אותו מקומון ברכישת שטחי פרסום.
שלומי לחיאני בית המשפט גזר דין הבוקר יום יפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד