ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
טור דעה

בניגוד לנתניהו והחרדים, האופוזיציה מתפוררת

מאז קמה הממשלה הנוכחית כחצי שנה, שני חברי אופוזיציה עזבו את החיים הפוליטיים בהבינם כי הבחירות עוד רחוקות ונמאס להם להמתין, זאת לעומת אופוזיציית נתניהו והחרדים שכל הניסיונות לפורר אותה עלו בתוהו והיא המתינה מאוחדת שנה וחצי עד לקאמבק המפואר // טור דעה

בניגוד לנתניהו והחרדים, האופוזיציה מתפוררת
בנימין נתניהו ואיימן עודה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הממשלה הנוכחית קיימת כבר חצי שנה ולמרות המחאה הציבורית שמתנהלת נגדה זה כ-20 שבועות, היא לא מטה ליפול, גם חרף המשברים הקואליציוניים הנוכחיים מול דרישות עוצמה יהודית ואגודת ישראל, לא נראה שאלה יגרמו לנפילתה של ממשלת הימין מלא מלא.

דווקא האופוזיציה היא זו שמתפוררת אט אט. מאז הקמת הממשלה חזינו כבר בשני חברי כנסת שהתייבשו באופוזיציה והחליטו לפרוש מהחיים הפוליטיים בהבינם ככל הנראה כי ממשלה שכזו תאריך ימים ואלי אף תמלא את ימיה - כשלוש וחצי שנים קדימה.

ביום שלישי היה זה חבר הכנסת איימן עודה שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים אחרי 8 שנים בלבד בכנסת ועם הישג שיא בבחירות 2015 של 15 מנדטים לרשימה ערבית משותפת, אך כיום עם התפצלות הרשימה לשלוש רשימות והיחלשות הכוח הערבי בכנסת נראה שעודה מאס בחיים הפוליטיים והחליט לפרוש כשברקע ישנן שמועות כי בכוונתו לרוץ בבחירות המוניציפליות לעיריית חיפה.

איימן עודה בשיחה עם נתניהו אתמול במליאת הכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

לפניו עשה זאת לפני כשלושה חודשים שר התיירות במשלה הקודמת ח"כ לשעבר יואל רזבוזוב מהאישים הקרובים ב'יש עתיד' ליו"ר יאיר לפיד שהחליט במפתיע כי אם אין לו שררה, העבודה באופוזיציה מפרכת וכמעט ללא הישגים משמעותיים ופרש מהחיים הפוליטיים גם הוא אחרי עשור בפוליטיקה.

לא מן הנמנע שבחודשים הקרובים נתעדכן על חברי כנסת נוספים מן האופוזיציה שימאסו בעבודה הפרלמנטרית ויעברו להתמודד בבחירות המוניציפליות לרשויות המקומיות שעתידות להתקיים בט"ז חשוון תשפ"ד או שמא יהיו כאלה שיתפתו לג'וב נכבד בעולם העסקי, שם פורחים כיום הלשעברים נפתלי בנט, איילת שקד, עומר בר לב ועוד.

יואל רזבוזוב. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

זאת בניגוד לאופוזיציה הקודמת, כל הניסיונות לפורר אותה ולשנות את יחסי הכוחות בכנסת עלו בתוהו. אם בניסיון לפתות שני ח"כים חרדים לקבל מיליארד שקלים ולהימנע בהצבעה על תקציב המדינה דאז בממשלתו של נפתלי בנט כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ואם בניסיון של שר המשפטים דאז גדעון סער לפורר את 'הליכוד' באמצעות תיקון החוק התפלגות מסיעה, כך שמספיקים ארבעה חברי כנסת ולא נדרשת שליש סיעה שתתפלג ותוכל להקים סיעה נפרדת בכנסת.

לצד זאת נזכיר את ההתבטאות המפורסמת של בנט ב-31.10.2021 בהצהרה לתקשורת אמר: "מרגע שהתקציב יעבור השבוע, זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה, והמשמעות לאופוזיציה היא התפוררות והתפרקות לרסיסים. הם מבינים את זה, והם נואשים. הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות, זו מטרתם". למרות הכל האופוזיציה כולה שרדה שנה וחצי ונלחמה בעוז ובגבורה בכל האמצעים כדי להפיל את הממשלה והצליחה ובגדול.

בינתיים נראה כי דווקא אותה קואליציה שהפכה לאופוזיציה היא זו שמתפוררת עוד טרם העברת תקציב המדינה הראשון שלה שצפוי לעבור בשבוע הבא במליאת הכנסת ולהקנות לה יציבות למשך השנה הקרובה לפחות אם לא יתרגשו זעזועים מתוכה.

טור דעה אופוזיציה איימן עודה יואל רזבוזוב פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד