ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הישג לאופוזיציה

בעוצמה יהודית החליטו להחרים חלק מההצבעות

בעוצמה יהודית זועמים על אי הסדרת התקציבים של משרד הנגב והגליל בראשו עומד השר יצחק וסרלאוף. בעקבות כך, במפלגה החליטו להחרים חלק מההצבעות במליאה. עוצמה יהודית: "תושבי הנגב והגליל והפריפריה חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית"

בעוצמה יהודית החליטו להחרים חלק מההצבעות
בן גביר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זעם בעוצמה יהודית על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטענה כי נושא התקצוב של משרד הנגב והגליל שבראשו עומד השר יצחק וסרלאוף טרם הוסדר.

בעקבות כך, במפלגה החליטו להחרים חלק מההצבעות במליאה ואף לתמוך בחוק של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד. בעקבות החרם לקואליציה לא היה רוב להצבעה והיא הפכה את עמדתה ותמכה בהצעת חוק של ח"כ מאיר כהן אשר אושרה במליאה בקריאה טרומית.

מעוצמה יהודית נמסר: "בעקבות הודעת השר בן גביר כי עוצמה יהודית תתמוך בחוק בעד הטבות לליקויי למידה של חבר הכנסת מאיר כהן, החליטה הקואליציה כולה להצטרף ולתמוך בהצעת החוק".

עוד נמסר: "תושבי הנגב והגליל והפריפריה חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית".

בעקבות המשבר, השר לביטחון לאומי נכנס לפני זמן קצר לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בלשכתו בכנסת.

בתוך כך, שר האוצר סמוטריץ' שסייר היום בגליל כתב כי "ממשלת ישראל ניצבת לימין הגליל". בתגובה כתב השר וסרלאוף לסמוטריץ': "בצלאל, בלי סיסמאות ריקות. אם הגליל חשוב לך אל תקצץ בתקציבים לקידום הנגב והגליל".

כזכור, בתחילת השבוע הצביעו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרי עוצמה יהודית בממשלה נגד חלוקת הכספים הקואליציוניים, בטענה שסמוטריץ' דאג רק למשרדים שלו ונתן להם מיליארדים בעוד משרד הנגב והגליל קיבל מעט כסף.

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף אמר בישיבת הממשלה: "אני מאוכזב וכועס, לקחנו את הנגב והגליל והפכנו אותו למשרד אסטרטגי, כל דיון, התקציב יורד ויורד".

וסרלאוף הוסיף: "לבצלאל קל לנהל משא ומתן עם עצמו, זה פגיעה בנגב, בגליל, נשארו רק 14% יהודים בגליל, אנחנו רוצים לייהד את הנגב והגליל אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות את זה, זו גם הפרת הסכם של מה שהבטיחו לנו, מקווה שהתקציב לא יעבור כמו שהוא".

השר איתמר בן גביר אמר בישיבה: "עוצמה יהודית מתנגדת לתקציב הזה, לא יכול להיות שאנחנו נשכח את הנגב והגליל, החלוקה צריכה להיות הוגנת, לא יכול להיות שבצלאל ייקח לעצמו שלושה מיליארד וישאיר את הנגב והגליל בלי תקציב, שר האוצר זה תפקיד חשוב, אבל אתה צריך לזכור ש-14 מנדטים שקיבלנו ביחד – בצלאל – זה מאנשים שרוצים לייהד את הנגב והגליל".

גורמים בקואליציה תקפו בתגובה: "בן גביר קיבל 9 מיליארד על חשבון כל השותפות הקואליציוניות והוא עוד מעז לבקש עוד? הוא מנסה עוד ועוד לסחוט. זה נגמר".

 

עוצמה יהודית מאיר כהן מליאת הכנסת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד