י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
חוב קדוש לעצור את ההתקדמות

מאבק ציבורי של כלל תושבי שמגר: "בנו לנו פה קניון מתחת לאף"

סערה בקרב תושבי אזור רוממה ושמגר ובתוכם קרית בעלזא לנוכח פתיחת קניון 'שמגר סנטר' בתוככי השכונה החרדית. בד"צ 'מחזיקי הדת' יוצאים במכתב חריף לאחר מושב בית דין סוער במיוחד על החובה לעצור את התקדמות פתיחת הקניון. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים מהסאגה

מאבק ציבורי של כלל תושבי שמגר: "בנו לנו פה קניון מתחת לאף"
הקניון בשמגר שבמרכז המאבק צילום: בחדרי חרדים

תחת הכותרת 'והיה מחניך קדוש' הוציאו אתמול (שני) רבני ודיין בית הדין 'מחזיקי הדת' מכתב דרמטי וחריף נגד פתיחת קניון 'שמגר סנטר' המתוכנן להיפתח בשערי קרית בעלזא בירושלים, המאוכלסת ביהודים שומרי תורה ומצוות המתגוררים ברחוב שמגר והאזור כולו. 

מדובר במכתב המשך לכינוס ענק שהתקיים בקרית בעלזא בירושלים בשלהי חודש שבט השנה, בו התאספו אלפי תושבי קרית בעלזא ושכונת רוממה, לכינוס על צביון השכונה, והתבטאו בכאב על המצב השורר בשנים האחרונות באזור.

הכינוס התקיים אז ביוזמת ועד 'ושכנתי בתוכם' שהוקם על ידי רבני השכונה ומתנהל בראשות ובהכוונת הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא. בכינוס הבהירו כי השכונה הוקמה במטרה להיות קיבוץ של יראי ה', בו יוכלו התושבים לגדל את צאצאיהם באווירה של תורה וחסידות, הרחק מהרחוב הסואן על שלל פגעיו.

בשנים האחרונות, עם התפתחות המקום ופתיחת חנויות רבות, שדבר זה כשלעצמו הינו מבורך, הגיעה תופעה מדאיגה שהחלה לפני מספר שנים והיא הולכת ומתרבה, במסגרתה אנשים שאינם מתנהלים לפי רוח המקום, ושאינם תושבי האזור, מגיעים לבלות, אף בשעות הלילה המאוחרות בהם ברוב השכונות אין חנויות פתוחות, ולבושם, סגנון דיבור, ומושגיהם אינם לפי רוח תושבי השכונה. בנוסף, ישנן כמה חנויות בהם שהמוכרים והמוכרות אינם הולמים את רוח המקום כלל וכלל. 

לדברי אחד העסקנים, "הלב נקרע לנוכח המצב, השכונה נראית רחוקה מאוד מסביבת הגידול הרצויה עלינו, וכפי שאכן היה עד לפני שנים ספורות. עד כדי כך שהורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם לשחק עם חבריהם ברחוב".

בכינוס היה ברור לכל אחד, כי לא רק עבורו הנושא מכאיב, ומדובר בנושא שמודחק במשך שנים, אך מפריע לכל אחד ואחד. הכינוס הציף את הרגשות המשותפים לכולם, יחד עם הבשורה שאכן פועלים למען השינוי המתבקש, והתקווה שפיעמה בלב כולם שאכן יתחולל השינוי, הביאה להתרגשות עצומה בקרב המשתתפים.

בנוסף הדגישו הדוברים על בניית קניון 'שמגר סנטר' שהוקם ברח' שמגר, ולתושבים נודע שבניגוד למה שפרסמו הולכים בשקט לפתוח במקום רק מרכז קניות קטן, מדובר בפתיחת קניון לכל דבר כדוגמת קניון רמות וכו', לדברי אחד מהמעורים בנושא "פתחו לנו פשוט קניון מתחת לאף", לפני כמה שבועות אספו חתימות של אלפי שכנים המתנגדים נמרצות להקמת הקניון, ולאחר שבוני הקניון לא התייחסו לאזהרות התקיים אמש דיון נרחב בראשות רבני וחברי בד"צ מחזיקי הדת שם שמעו כל הצדדים בדבר התוכניות לפתיחת הקניון, הרבנים החליטו פה אחד שפתיחת מרכז קניות זה עשוי להיות מכשול רוחני עצום לנוער ולמבוגרים המתגוררים בשכונה.

במכתב נכתב: "ישבנו ודנו בכובד ראש בעניין מרכז הקניות המתוכנן להיפתח בתוככי שכונה המאוכלסת ביהודים שומרי תורה ומצוות קלה כבחמורה. שמענו מפי כל הצדדים והנוגעים בדבר את התוכניות שהציגו בפנינו ובאנו לידי החלטה והסכמה פה אחד שפתיחת מרכז קניות זה עלול להיות מכשול רוחני עצום לנוער ולמבוגרים המתגוררים בשכונה".

חברי הבד"ץ כותבים "חוב קדוש לעצור את התקדמות פתיחת מרכז קניות זה בשכונה חרדית ויש בזה משום הצלת נפשות". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עוד רבני קהילות חסידיות וליטאיות משכונת רוממה והאזור מצטרפים למאבק הנ"ל ודורשים לסגור את מרכז הקניות. העסקנים מצביעים על כך שזה קניון לכל דבר וענין, למשל אין שם חנויות כמו טמבור, בית מרקחת, בנקים וכדו', אלא הכול חנויות של אופנה ואוכל בשביל ציבור מבחוץ.

שמגר קניון ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}