ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
העתיד כאן

סקודה מחשמלת: אלה הדגמים שיוצגו עד שנת 2026

סקודה הצ'כית מבטיחה לנו שישה דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2026, כיצד היא תעשה זאת?

סקודה מחשמלת: אלה הדגמים שיוצגו עד שנת 2026
סקודה אלרוק. רכב חשמלי עתידני של סקודה. צילום: סקודה

יצרנית הרכב הצ'כית סקודה אשר משתייכת לקבוצת פולקסווגן וכמוה היא כבולה לאסטרטגיית החשמול המלא של כל הדגמים עד לשנת 2030.

גם סקודה אם כן מעבירה את דגמיה בהדרגה להנעה חשמלית. כך עולה מתוכניות עבודה מקיפות שחושפת סקודה לקראת השנים הבאות. כיום הדגמים החשמליים של סקודה כוללים שתי מכוניות בלבד שמשווקות גם בישראל – סקודה אניאק וסקודה אניאק בתצורת קופה, אך כעת היצרנית תחזק את ההיצע החשמלי בצורה ניכרת.

בשנת 2024, הרכב החשמלי הראשון הקרוב ביותר ליצור סדרתי יקרא רשמית Elroq. באורך של כ-4.50 מטר ומתגאה בשילוב דומה של ממדים קומפקטיים וחללי פנים מרווחים, פרקטיים מאוד, האלרוק יהווה אלטרנטיבה חשמלית לחלוטין לסקודה קארוק. הדגם ירחיב את סל הדגמים של המותג הצ'כי בגזרת רכבי השטח.

הדגם העתידי לרמת הכניסה בממדים ומחיר יהיה מכונית תת-קומפקטית במחיר של כ-25,000 יורו, שתהפוך את הניידות החשמלית למשתלמת. הדגם ייוצר במפעל של קבוצת פולקסווגן בספרד ויוצג בשנת 2025. באורך של כ-4.10 מטר, הוא יציע נפח מטען דומה לזה של סקודה סקאלה המשווקת גם אצלנו.

בשנת 2025, ה-Enyaq ו-Enyaq Coupé יקבלו עדכון מקיף ויאמצו את שפת העיצוב החדשה Modern Solid שהוצגה לראשונה ב-Vision 7S. דגמי ה-Enyaq iV היו רכבי סקודה הראשונים שהתבססו על פלטפורמת החשמול המודולרית (MEB) של קבוצת פולקסווגן, וככאלה היו סמל לעידן החדש של ניידות חשמלית של המותג מאז 2020 (Enyaq Coupé מאז 2022).

ה"קומבי" (סטיישן) ימלא תפקיד מפתח בין ארבעת הדגמים החדשים. דגם זה באורך של כ-4.70 מטר יהיה מכונית הסטיישן הכל-חשמלית הראשונה של סקודה, וייקח את החוזקות של סגנון המרכב הזה לעידן החשמלי. צפי ההשקה של הדגם הזה שחשוב לציי הרכב הוא שנת 2026.

הגדול מבין רכבי החשמל העתידיים של סקודה יהיה ה-"Space" - גרסת הייצור של הקונספט Vision 7S. אורכו יהיה כ-4.90 מטרים ותעגל את הקצה העליון של הפורטפוליו במחיר הגבוה וגם במספר המושבים הרב ביותר.

סקודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}