ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לאחר בקשת הסגרה

הגברת הראשונה לשעבר היהודייה של פרו ברחה לישראל

אליאן קרפ טולדו, בעבר הגברת הראשונה של פרו, שמואשמת בשחיתות ברחה לישראל. קרפ טולדו, אזרחית ישראלית, נמלטה מארה"ב למרות צו המעצר שהוצא נגדה. לפרו אין הסכם הסגרה עם ישראל

הגברת הראשונה לשעבר היהודייה של פרו ברחה לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

אליאן קרפ, הגברת הראשונה היהודייה לשעבר של פרו, טסה מארצות הברית לישראל בניסיון להימנע מהסגרה לפרו בגין חשד להלבנת הון. ראש ממשלת פרו אלברטו אוטארולה הכריז על כך במסיבת עיתונאים בלימה. "משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע ​​לשגרירות פרו בארה"ב כי גברת אליאן קרפ נסעה לישראל באמצעות הדרכון הישראלי שלה", אמר. לפרו אין הסכם הסגרה עם ישראל, קרפ השתמשה בדרכון הישראלי שלה כדי לטוס לנתב"ג.

קרפ הייתה הגברת הראשונה של פרו משנת 2001 עד 2006. נולדה להורים יהודים בצרפת, לקרפ יש תואר ראשון באוניברסיטה העברית בירושלים. באפריל האחרון הוסגר הנשיא לשעבר טולדו מארצות הברית ללימה - פרו, שם הוא נמצא כעת בכלא. הוא מואשם בקבלת שוחד של עשרות מיליוני דולרים תמורת חוזי עבודה ציבוריים. טולדו מכחיש את האשמות.

הרשויות בפרו גם ניסו להסגיר את קרפ מארצות הברית בגין תיק מעילה נפרד בו היו מעורבים קרפ, אמה ובעלה. נשיא פרו הנוחי אוטארולה ציין כי נגד קרפ הוצא צו מעצר והיא נדרשת להתייצב בבית המשפט בלימה - פרו. תיק החקירה נגדה מתמקד ברכישת נדל"ן על שם אמה של קרפ, אווה פרנרבורג.

עו"ד ניק קאופמן, חבר בצוות ההגנה של בני הזוג טולדו, מסר בתגובה לאתר Ynet: "הטענה לפיה ברחה קרפ טולדו לישראל משוללת כל יסוד. לפני שלושה שבועות בלבד הוסגר בעלה הנשיא לשעבר מארה"ב לפרו וכך נשארה הגברת קרפ טולדו ללא האיש היקר לה, שלצדו עמדה במשך 3 השנים האחרונות במהלך המאבק נגד בקשת ההסגרה הבלתי מוצדקת של פרו".

עו"ד קאופמן הוסיף: "על רקע דברים אלה, הגיעה הגברת קרפ טלדו לישראל, גם מחמת היותה אזרחית ישראלית וגם משום שבארץ נמצאים רוב חבריה הקרובים. הטענות בתיקים שהוגשו נגדה ונגד בעלה מוכחשות לחלוטין ונובעות מדברי שקר שנאמרו על ידי איש העסקים המנוח יוסי מימן אשר שיתף פעולה עם רשויות התביעה בפרו כדי להציל את עורו".

פרו לימה פרו הסגרה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}