הנתונים מוכיחים
יוקר המחיה? הציבור בישראל מצמצם בהוצאות ובקניות
ירידה בצריכה ברכישות בכרטיסי אשראי שבוע שעבר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה | "הציבור מודע למצב הכלכלי ומצמצם הוצאות, אפשר להעריך שבקרוב הרשתות יצאו עם מבצעים והנחות", סבורים בהפניקס גמא
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
הפניקס גמא מעדכנת על ירידה בצריכה ברכישות בכרטיסי אשראי שבוע שעבר, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
הירידות העיקריות הורגשו בענף החשמל והאלקטרוניקה, בענף האופנה ובענף התיירות ובתי המלון: "הציבור מודע למצב הכלכלי ומצמצם הוצאות, אפשר להעריך שבקרוב הרשתות יצאו עם מבצעים והנחות", סבורים בהפניקס גמא.
הפניקס גמא מעניקה תמונת מצב על פעילות הציבור בכרטיסי אשראי. הנתונים משקפים את הצריכה בישראל בכרטיסי אשראי, ומצביעים על ירידה ברכישות בענפים מרכזיים בשוק, יחד עם זאת, במספר תחומים נרשמה עליה.
במסגרת ההשוואה נבדקו הוצאות בשבוע שאחרי יום העצמאות (30 באפריל עד 6 במאי 2022), לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ענפים בהם נרשמה ירידה במחזורי הקניות:
• אופנה והנעלה – נרשמה ירידה של כ-9%, הקניה הממוצעת ירדה בכ- 4%.
• חשמל ואלקטרוניקה - נרשמה ירידה של כ-5%, הקניה המוצעת עלתה בכ – 8%.
• תיירות ונסיעות - נרשמה ירידה של כ-10%. הקניה הממוצעת ירדה בכ- 5%.
• בתי מלון - נרשמה ירידה של כ- 9%.
ענפים בהם נרשמה עליה במחזורי הקניות:
• מחשבים - נרשמה עליה של כ-16%. עם זאת הקניה הממוצעת ירדה בכ-13%.
• קוסמטיקה - נרשמה עליה של כ-5%, הקניה הממוצעת עלתה גם היא בכ- 5%.
אריאל גנוט מנכ"ל הפניקס גמא, הגיב לנתונים ואמר: "התקופה של אחרי יום העצמאות מביאה איתה השנה ירידות במספר ענפים מרכזיים בשוק, עם זאת, במספר ענפים מצומצם ראינו צמיחה וגידול. עושה רושם שהציבור בישראל מעדיף להדק חגורה ולהמתין עם ההוצאות הכספיות. נוכח המצב כנראה שבקרוב הרשתות יצאו עם מבצעים והנחות על מנת להגביר את הצריכה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות