בשורה אדירה לציבור: "רכבת קליע" לאילת שתיסע במהירות מטורפת
בשבועיים הקרובים תוגש לאישור הממשלה "הצעת מחליטים", שבמרכזה לחבר את מדינת ישראל בין קריית שמונה לאילת באמצעות רשת רכבות ורכבת מהירה עד אילת | קו הרכבת לאילת יופעל באמצעות "רכבת קליע" מתקדמת המסוגלת להגיע למהירות של 250 קמ''ש
בפגישה שהתקיימה היום (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ, התקבלה החלטה עם בשורה ענקית לאזרחי ישראל - מחברים ברכבת את ישראל מקריית שמונה ועד אילת.
על פי הסיכום שהושג, בשבועיים הקרובים תוגש לאישור הממשלה "הצעת מחליטים", שבמרכזה לחבר את מדינת ישראל בין קריית שמונה לאילת באמצעות רשת רכבות ורכבת מהירה עד אילת.
קו הרכבת לאילת יופעל באמצעות "רכבת קליע" מתקדמת המסוגלת להגיע למהירות של 250 קמ''ש. בנוסף להסעת נוסעים ותיירים במהירות ובנוחות ממרכז הארץ לאילת, הקו ישמש גם להעברת מטענים ועל כך מבוססת ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט, מהגדולים והמורכבים שבוצעו אי פעם בישראל.
הקו לאילת מתוכנן לשמש כמסלול מהיר ומשתלם להובלת סחורות מהמזרח לים התיכון ולמדינות אירופה. הקו יהווה חלופה אטרקטיבית לתעלת סואץ העמוסה, אשר הובלת סחורות דרכה מייקרת ומאריכה את זמני ההובלה, ונתונה לסיכונים ולעיכובים כפי שראינו לאחרונה כאשר ספינת מכולות נתקעה בתעלה והשביתה את פעולותיה למספר ימים.
במקטע הצפוני "המסילה המזרחית" כוללת שלושה מקטעים עיקריים: המקטע המרכזי, לאורך תוואי הרכבת ההיסטורי בין חדרה ולוד, מצוי בשלבי ביצוע מתקדמים ועתיד להיפתח במהלך השנתיים הקרובות, המקטע הצפוני, שימשיך מחדרה צפונה דרך בית שאן ועד קרית שמונה, נמצא בשלבי תכנון מתקדמים; במקטע הצפוני של המסילה מתוכנן חיבור בסמוך לבית שאן אל המסילה הירדנית, שגם הוא שחזור של תוואי היסטורי שפעל בעבר.
החיבור ימשיך אל הפרויקט השאפתני "מסילות השלום", אשר ייצרו חיבור יבשתי בין הים התיכון ובין המפרץ הפרסי.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות