ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
"צריך להחרים הצבעות"

בש"ס מאותתים: "לממשלה אין זכות קיום ללא דרעי"

בש"ס מאותתים לליכוד אחרי אגודת ישראל ועוצמה יהודית. בטור שהתפרסם על ידי דובר המפלגה בביטאונה נכתב: "לממשלה אין זכות קיום בלי דרעי בשולחן הממשלה. העוול זועק לשמיים"

בש"ס מאותתים: "לממשלה אין זכות קיום ללא דרעי"
אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המצב בקואליציה הולך ומדרדר: אחרי המשברים מול עוצמה יהודית ויהדות התורה, נדמה כי גם בש"ס מתחילים לאבד סבלנות.

דובר מפלגת ש"ס כתב בטור שפרסם בביטאון התנועה הרשמי, "הדרך", כי אין זכות קיום לממשלה בלי שאריה דרעי יכהן כשר וכי על חברי הכנסת להחרים את כל ההצבעות בכנסת עד שחוק היסוד בעניינו, שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ, יאושר.

דבריו מגיעים ברקע חילופי הדברים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעקבות החרמת ההצבעות בכנסת, ברקע המסר הברור של אגודת ישראל ולפי יש להעביר את חוק הגיוס לפני ההעברת התקציב. 

הדובר אשר מדינה, המשמש גם כמזכיר הסיעה כתב: "כנס הקיץ של הכנסת נפתח השבוע ועולם כמנהגו נוהג. המזימה הנפשעת להרחיק את יו"ר תנועת ש"ס מהממשלה נמשכת ואין פוצה פה".

מדינה תהה: "איך אנחנו יכולים לעבור על סדר היום לנוכח העוול המתמשך הזה? בעולם הגון ומתוקן שהצדק נר לרגליו, 'חוק מינוי שרים' שנעצר בסוף מושב החורף צריך היה להיות הראשון שמונח השבוע על שולחן הכנסת, וחברי הכנסת שלנו היו צריכים להודיע בקול ברור: אנחנו לא מצביעים על שום דבר עד שחוק זה יעבור בשלוש קריאות. נקודה".

מדינה הסביר את שתיקתו של דרעי בעניין בכך שהוא רוצה לחסוך מהומות בקואליציה וכתב: "העוול זועק לשמים, הבטן מתהפכת מול עושק הציבור, אבל הוא ממשיך להורות לנציגיו ולמאות אלפי תומכיו להחריש, לכלוא את הרגשות הבוערים, כדי לשמור על יציבות הממשלה".

לדבריו, "התנחמנו בכך שהחוק יעבור תוך כמה שבועות, שיבהיר לבג"ץ את מקומו וישיב את הצדק על כנו. אבל הנה, חלף החורף ובא הקיץ - והחוק עדיין לא באופק".

עוד כתב: "הדחתו הנפשעת של הרב דרעי היא פצע מדמם ושותת שלא יירגע עד שיושב לתפקידו".

לדבריו, "הממשלה החשובה הזו, שהוקמה רק בזכותו, בזכות בלוק הימין שהקים ושימר במהלך חמש מערכות בחירות מייסרות - אין לה זכות קיום ללא הרב דרעי ליד שולחן הממשלה. בכניעה ובהשלמה עם העוול המשפטי ודריסת ציבור ענק לא תהיה לה ברכה. נתניהו הוא היום ראש הממשלה בזכות פועלו של הרב דרעי, והוא יודע זאת היטב".

איבוד הסבלנות בש"ס מצטרף כאמור לזעם של עוצמה יהודית ואגודת ישראל על ראש הממשלה נתניהו ועל הליכוד.

המשבר מול אגודת ישראל

כזכור, בשבועות הקרובים יסתיים המועד האחרון שהעניק בג"ץ לפני פקיעת חוק הגיוס. במהלך השבוע דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי באגודת ישראל מתעקשים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים את ההסכם הקואליציוני ולהעביר את חוק הגיוס קודם אישור התקציב.

'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי הנושא עלה לדיון בקרב חברי המועצת, וכי בקרב רוב גדולי ישראל, חברי המועצת ישנה התנגדות לדחיית חוק הגיוס. חלקם אף העבירו מסרים תקיפים כי יש להתעקש על קיום ההתחייבות בהעברת החוק מיידית עד כדי פרישה מהקואליציה.

בביטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא שנציגה בכנסת הוא ח"כ ישראל אייכלר, שיגרו מסר ברור לראש הממשלה נתניהו ברקע משבר חוק הגיוס ומשבר החינוך. "בניגוד לנדמה, תמיד אפשר להרכיב אלטרנטיבות", נכתב. 

גם יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף הבהיר בריאיון כי אם חוק הגיוס לא יעבור לפני אישור התקציב - כפי שהוסכם בהסכמים הקואליציוניים מול הליכוד, מפלגתו תפרוש מהממשלה.

גולדקנופף אמר בריאיון לעיתון 'משפחה', "ראש הממשלה קיבל ממני מידע חד משמעי ולפיו יש הוראה ממועצת גדולי התורה שאם חוק הגיוס לא יעבור לפני התקציב נפרוש מהממשלה. כל עוד אין הוראה אחרת, זה מה שנעשה".

לדבריו, "מועצת גדולי התורה אמרה לארבעת חברי 'אגודת ישראל' דברים ברורים. זה חתום בהסכם הקואליציוני. כל עוד אין הכרעה אחרת אנחנו מצווים לפעול בהתאם". 

המסר שקיבלו נציגי אגודת ישראל מהאדמו"רים נחשף לראשונה ביום שישי האחרון על ידי כותב השורות.

המשבר מול עוצמה יהודית

גם מול סיעת עוצמה יהודית יש משבר, לאחר שהחליטו אמש לא להגיע להצבעות בכנסת, זאת "בעקבות התגובה הרפה בעזה", כלשון הודעת המפלגה.

בליכוד הגיבו בחריפות על ההחלטה ונטעמם נמסר: "השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה" דקות לאחר מכן מסר בן גביר בהצהרה כי "אם ראש הממשלה "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

בן גביר הבהיר: "לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים ויבין שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא מלא, ושאנחנו חלק בלתי נפרד מהדיונים וחלק ממימוש המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל".

על פי דיווחים, הדרישות של בן גביר על מנת שיחזור להצביע עם הקואליציה הן: הכרזה של נתניהו על סיום מדיניות ההכלה מול עזה וחזרה למדיניות החיסולים של ראשי ארגוני הטרור. או לחילופין, פינוי או הכנה לפינוי של חאן אל-אחמר.

בסביבת השר אמרו כי גם צעד משמעותי אחר של משילות יכול לגרום לשביעות רצון, אבל זה צריך להיות בסדר גודל דומה לשתי החלופות.

בג"ץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}