ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מרחפים אל העתיד

רחפנים יאפשרו למדינות להפעיל משלוחים מהאוויר עד לפתח הבית

משלחת ישראל לאו"ם הציגה פיתוחים חדשים בתחום הרחפנים שיאפשרו למדינות להפעיל משלוחים מהאוויר עד לפתח הבית. השגריר ארדן: "ישראל היא מעצמה של טכנולוגיה וחדשנות והשימוש ברחפנים ברמה הלאומית יכול לשנות את החיים כפי שאנחנו מכירים אותם - להוריד זיהום אוויר, להפחית מחירי מוצרים, להציל חיים באמצעות הפצת תרופות, סיוע רפואי וכמובן להוריד עומס מהכבישים ותאונות דרכים"

רחפנים יאפשרו למדינות להפעיל משלוחים מהאוויר עד לפתח הבית
אילוסטרציה צילום: pixabay

משלחת ישראל לאו"ם, בראשות השגריר ארדן, ובשיתוף מיזם הרחפנים הלאומי, קיימה אירוע באו״ם בנושא טכנולוגיות רחפנים. האירוע התקיים במסגרת מושב מיוחד של האו"ם בתחום טכנולוגיות וחדשנות והגיעו אליו שגרירים מרחבי העולם ובכירים מהמגזר הפרטי. במהלך האירוע הציגו חברות רחפנים ישראליות את "השמיים של מחר", מרחב אווירי מרושת ברחפנים, ודנו באתגרים שהשימוש ברחפנים יסייע לפתור.

באירוע נאמו שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שלומי קופמן, סמנכ"ל החטיבה הבינ"ל ברשות החדשנות, התקיים פאנל של מומחים וחברות טכנולוגיה ישראליות המייצרות ומפעילות רחפנים, ומפתחות טכנולוגיות לניהול התנועה האווירית של הרחפנים הציגו את עשייתן.

השגריר ארדן אמר בנאומו: "בשעה שרחפנים איראניים משמשים לרצח אזרחים אוקראינים חפים מפשע, ישראל משקיעה בטכנולוגיית רחפנים ובשימוש בהם כך שיוכלו להציל ולשפר חיים. מטרת האירוע היום היא לשתף את הידע מהטכנולוגיות הישראליות כדי לשנות את העולם, ולהפוך אותו למקום טוב יותר".

השגריר ארדן באו\"ם מבשר על הפיתוח הטכנולוגי
אורן כלפון, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בחברת נתיבי איילון: "חברת נתיבי איילון, בשותפות עם משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית ורשות החדשנות, מקדמת את מיזם הרחפנים הלאומי כחלק משלל פתרונות התחבורה החדשניים והישימים להפחתת העומס בכבישים. המיזם מוכיח יכולות טכנולוגיות מרשימות ופורצות דרך בתחום ניהול המרחב האווירי בסביבה אורבנית והטסת משקלים כבדים לטווחים גדולים".

שלומי קופמן, סמנכ"ל החטיבה הבינ"ל ברשות החדשנות: "ישראל ממשיכה להוביל את תחום הרחפנים ברמה הבינלאומית. אנו שמחים להציג בפני חברי האו"ם תפיסה וטכנולוגיות עתיד פורצות דרך שמראות את המובילות הטכנולוגית הישראלית. מיזם הרחפנים הלאומי של ישראל הוא דוגמה מצוינת ליכולות של ישראל להוביל, לפתח ולחדש. אנו ברשות החדשנות נמשיך לתמוך בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך לטובת הכלכלה הישראלית ובכך לשמר את המובילות הטכנולוגית של ישראל כמובילים בחדשנות עולמית".

דניאלה פרתם, ראש אגף C4IR (WEF) ברשות החדשנות: "ישראל מהווה דוגמה למדינה המפתחת רגולציה וטכנולוגיה תוך יצירת אקוסיסטם חדשני המאפשר שיפור השירותים בתחומים שונים כגון ביטחון, בטיחות, בריאות מסחר ועוד. אנו גאים להדגים את כוחה של טכנולוגיה ישראלית לפרוץ גבולות וליצור ערך כלכלי-חברתי בארץ ובעולם".

גלעד ארדן או"ם רחפנים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד