ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
העצורים דחו בתוקף

"תחתמו ותשתחררו": ההצעה של השב"כ לפעילי ימין שנעצרו

המחלקה היהודית בשב"כ הציעה הצעה לפעילי הימין שנמצאים במאסר מנהלי, לפיה הם ישחוררו-בתמורה לכך שיחתמו על מכתב, ובו הם לוקחים אחריות על המהומות האלימות בחווארה, שהיו אחרי רצח הלל ויגל יניב ז״ל ועל אירועי אלימות נוספים מצד יהודים כלפי פלסטינים

"תחתמו ותשתחררו": ההצעה של השב"כ לפעילי ימין שנעצרו
שוטרים בכניסה לחווארה צילום: באדיבות המצלם

המחלקה היהודית בשב״כ העלתה הצעה בפני פעילי הימין שעצורים במעצר מנהלי, לפיה הם ישחוררו-בתמורה לכך שיקחו אחריות פומבית על המהומות האלימות בחווארה, שהיו אחרי רצח הלל ויגל יניב ז"ל ועל אירועי אלימות נוספים מצד יהודים כלפי פלסטינים.

כבר כמה חודשים שמספר פעילי ימין נמצאים במעצר מנהלי בשב״כ, בחשד שלקחו חלק בפעולות אלימות ביהודה ושומרון. האירוע הזה גרר גם לא מעט תגובות מצד חברי כנסת בימין.

בהצעה מטעם השב"כ אף התבקשו העצורים להודיע כי הם מתחייבים שלא לפעול באלימות ביהודה ושומרון בתקופה הקרובה ולשמור על שקט בגזרה. יחד עם זאת, הובטח גם שלא יעשה במכתבים האמורים כל שימוש משפטי, כך שלא ייחשבו להודאות. העצורים סירבו לחתום בכל תוקף.

ההצעה האמורה, היא חלק משורת הצעות של השב"כ לעצורים, בנוגע לתנאי מעצר או תנאי שחרור, שמתווכים על ידי גורמים שונים בהתיישבות, בינהם: ראש מועצה מוכר ורב בכיר.

מטעם הרב נמסר בתגובה: "יש לנוער הזה כוחות אדירים שחשוב להפנות אותם לכיוונים חיוביים וטובים". משירות הביטחון הכללי ומטעם ראש המועצה, לא נמסרו תגובות.

חווארה הכפר חווארה עצורי שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד