ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אופטימיות יתר

סין מציעה לתווך בשיחות שלום בין ישראל לפלסטינים

שר החוץ של סין אמר לעמיתיו הישראלים והפלסטינים כי ארצו מוכנה לעזור להביא לשיחות שלום בין שני הצדדים, במאמץ האחרון של סין לתיווך באזור לאחר ההצלחה בתיווך בין איראן לסעודיה

סין מציעה לתווך בשיחות שלום בין ישראל לפלסטינים
פלסטינים בג'נין צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

סין הציעה לתווך בין ישראל לפלסטינים, בשיחות טלפון נפרדות לשני פקידים ביום שני, הביע צ'ין גאנג את דאגתה של סין מהתגברות המתיחות בין ישראל לפלסטינים ותמיכתה בחידוש שיחות השלום, כך מסר משרד החוץ הסיני בהצהרה שפרסם.

בחודש שעבר הגיעו סעודיה ואיראן להסכם בסין לשיקום הקשרים הדיפלומטיים שנותקו בשנת 2016. זה היה רגע דרמטי של דיפלומטיה עבור סין שהציגה יכולת להיות שחקן דיפלומטי במזרח התיכון. צ'ין הדגיש בשיחותיו עם שר החוץ האלי כהן כי סעודיה ואיראן היוו דוגמה טובה להתגברות על חילוקי דעות באמצעות דיאלוג, נאמר בהצהרה על אותה שיחת טלפון.

הוא אמר לכהן כי בייג'ין מעודדת את ישראל והפלסטינים לגלות אומץ פוליטי ולנקוט צעדים לחידוש שיחות השלום. "סין מוכנה לספק סיוע לכך", הוא אמר. ישראל והפלסטינים לא ניהלו שיחות שלום מהותיות על סיום הסכסוך בן מאה השנים כבר למעלה מעשור. צ'ין גם אמר לשר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מליכי כי סין מוכנה למלא תפקיד פעיל בחידוש השיחות.

דובר משרד החוץ הסיני, וואנג וונבין, אישר את הדיווח, הוא אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אף פעם לא מאוחר מדי לעשות את הדבר הנכון".

סין פלסטינים סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}