ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בגלל חוסר ביטחון נסעו ברכב

הכדור כמעט חדר ללב: הנס של פצוע הפיגוע בשמעון הצדיק

בנס של ממש הכדור שחדר דרך הזרוע לדופן בית החזה היה שבריר שניה מלבו של הרב יעקב פנינה שנפצע הבוקר בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. בחסדי שמים שיפור ניכר במצבם של שני הפצועים יעקב בן פנינה ומשה יוסף בן מלכה | "זה היה נס. יכל להסתיים ל"ע בצורה טראגית"

הכדור כמעט חדר ללב: הנס של פצוע הפיגוע בשמעון הצדיק
הפצוע מהפיגוע מתאושש בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

אחד הפצועים מהפיגוע בשכונת שמעון הצדיק בירושלים הרב יעקב בן פנינה מוזס בן ה- 48 שהובהל הבוקר לבית החולים 'הדסה הר הצופים' בבירה לאחר שנפצע מירי של מחבל חווה נס גדול בעת שהכדור שנורה נכנס בידו השמאלית ונכנס בחזה סמוך ללב והוא ניצל בנס.

בבית החולים הוא נותח על ידי הפרופ' הבכיר חגי מזא"ה מנהל מחלקת כירורגיה בהר הצופים שהוציא את הכדור שנורה בניתוח ולאחר מכן הוא הועבר למחלקה אורטופדית להמשך החלמה.

מי שטיפל בכל התהליך היה היועץ הרפואי הרב שמעון ברוין יו"ר ביקור חולים 'יד אברהם' שמרגע הפיגוע לא מש ממיטתו.

הפצוע עצמו סיפר לאחר הניתוח כי היה לו נס של ממש אם בשבריר שניה היה מזיז את ידו הכדור היה חודר ללב. "זה היה נס של ממש שיכל להסתיים לא עלינו בצורה טראגית". 

בתוך כך, ב'שערי צדק' חל שיפור במצבו של הרב משה יוסף בן מלכה האס בן ה- 50 שם עבר בהצלחה ניתוח במשך שלוש שעות והוא שב להכרה ומתאושש ויועבר בקרוב למחלקה להמשך טיפול והשגחה.

בפיגוע הבוקר נפצעו כאמור הרב מוזס והרב האס שניהם עושים את דרכם במשך שנים לתפילת הנץ בשמעון הצדיק. 

מנשה האס, בנו של ר' משה, שנפצע סיפר בראיון לגלי צה"ל: "הוא היה בדרך חזרה מהתפילה כשנפגע. עשרות שנים הוא עושה את הדרך הזו ובשנים האחרונות בגלל הרגשת חוסר הביטחון הוא היה נוסע ברכב ולא הולך רגלית".

הפצוע עם הרב ברוין בבית החולים. צילום: באדיבות המצלם

 

שמעון הצדיק פיגוע הדסה הר הצופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}