ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סונאק בצרות

ראש ממשלת בריטניה מואשם שלא דיווח על ניגוד עניינים

אחרי שקודמתו בתפקיד ליז טראס נאלצה לנטוש את המעון הרשמי ברח' דאונינג 10 ומי שקדם לה בתפקיד בוריס ג'ונסון הודח על ידי חבריו למפלגה, ראש ממשלת בריטניה הנוכחי, רישי סונאק, מתמודד גם הוא עם פרשיה שמעיבה על שמו הטוב ומאיימת לפגוע בו פוליטית

ראש ממשלת בריטניה מואשם שלא דיווח על ניגוד עניינים
רישי סונאק צילום: ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחשב לאחד מעשירי בריטניה בעיקר בזכות אשתו, בת לאילי הון מהודו, לא דיווח על כך שרעייתו מחזיקה במניות של חברת Kids Koru, העוסקת בתחום הטיפול בילדים. זאת, בזמן שסונאק וממשלתו העבירו החלטה להשקיע יותר בגיל הרך בבריטניה ולהקצות לכך תקציבים משמעותיים, מהם צפויה להרוויח גם Kids Koru סכומים לא מבוטלים.

על פי הדיווחים בבריטניה, סונאק השתתף בוועדה של הפרלמנט שדנה באישור התקציב האמור, ולפני הדיון הוא נשאל בפירוש אם יש לו או לבני משפחתו הקרובים קשרים עסקיים או אחרים עם חברות העוסקות בתחום, כדי לוודא שהוא לא בניגוד עניינים. סונאק השיב בשלילה והבהיר שאין לו ולבני משפחתו שום נגיעה בעניין.

עוד דווח, כי שעות לאחר אותה הצהרה שהצהיר סונאק, השתתפו כמה ממנהליה הבכירים של החברה באירוע חגיגי שהתקיים בבית ראש הממשלה בדאונינג 10 הודות לעובדה שרעייתו של ראש הממשלה מחזיקה במניות בחברה ומעורבת בניהול שלה.

יודגש שגם אם סונאק היה מצהיר כי לרעייתו יש קשר הדוק עם החברה, הוא יכול היה להשתתף בדיונים ולהצביע, וכל שהיה מוטל עליו זה רק למסור גילוי נאות בעניין. כמו כן, לא מדובר בחקירה פלילית, אלא בבדיקה שנערכת על ידי נציב התלונות בפרלמנט שאמור לתשאל אותו ולאחר מכן להגיש המלצה.

ברוב המקרים, אירועים מסוג זה מסתיימים בהתנצלות רשמית של חבר הפרלמנט ששכח לעדכן או לא טרח לעשות זאת, ובמקרים חריגים יכולה הוועדה להמליץ על צעדים משמעתיים כנגד חבר הפרלמנט שסרח, כמו השעיית חברותו לזמן מה, איסור לשאת נאומים למשך תקופה מסוימת, ובמקרים חריגים אף להדיח אותו מחברותו בפרלמנט.

רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה בריטניה ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד