ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זעם בקרב בכירי הקהילה בעיר

מדבר בשני קולות: ראש העיר הדרומית נגד החרדים?

ראש עיריית קריית גת התפאר בקבוצה כי במהלך 20 השנים בהן כיהן כראש עיר הוקצו לציבור החרדי 4% בלבד מיחידות הדיור החדשות שנבנו בעיר. עם זאת נראה כי ראש העיר מדבר בשני קולות מאחר שבערב חג הפסח הצטרף האחרון לקבוצת דיור חרדית שם הציע לקיים כינוס לצורך גיבוש צוות תכנוני ללמוד את הנתונים ולהציג פתרון ראוי לנושא הדיור החרדי

מדבר בשני קולות: ראש העיר הדרומית נגד החרדים?
אבירם דהרי צילום: מענדי קורנט

חצי שנה לפני הבחירות לרשויות המקומיות והמתמודדים מתחילים לחמם מנועים. בחלק מהרשויות כבר הודיעו המתמודדים על ריצה צפויה, דילים נרקמים, ובורסת השמות מתחילה לצוף.

בעיר קריית גת מכהן ראש העיר אבירם דהרי כבר 20 שנה, ובכוונתו להתמודד שוב לכהונה נוספת בעיר. בקריית גת מתגוררים תושבים חרדים רבים, מקהילות שונות כמו גור בעלזא וסלונים.

כמו כן בעיר ישנן קהילות גדולות ונוספות אשר משתייכות לחסידויות חב"ד, בויאן קרעטשניף קרית גת ועוד. הקול החרדי בעיר הוא חשוב והוא זה שיכול יכריע את תוצאות הבחירות בעיר ולכן נערך עליו קרב בין המועמדים.

לידי בחדרי חרדים הגיעה התכתבות פנימית של ראש העיר בה הוא מכחיש טענות של התחרדות העיר ומוכיח בנתונים כי במהלך 20 השנים בהן כיהן כראש עיר הוקצו לציבור החרדי 4% בלבד מיחידות הדיור החדשות שנבנו בעיר.

"נבנו בתקופתי עד היום למעלה מ-10,000 יח"ד, ורק 400 יח"ד הוקצו למגזר החרדי" כותב ראש העיר בקבוצה. בהמשך מציין ראש העיר כי העירייה מעולם לא תמכה בסגירת עסקים בשבת, ולא עסקה בנושא זה כלל.

לצד הדברים נראה כי ראש העיר מדבר בשני קולות מאחר שבערב חג הפסח הצטרף האחרון לקבוצת דיור חרדית שם הציע לקיים כינוס לצורך גיבוש צוות תכנוני ללמוד את הנתונים ולהציג פתרון ראוי לנושא הדיור החרדי.

עסקני הדיור בעיר קריית גת מציינים עובדה נוספת שמעוררת סימן שאלה על התנהלות ראש העיר מול המגזר החרדי. לדבריהם, "השרים דרעי וליצמן העבירו בממשלה הקודמת בה כיהנו כשרים החלטה לבניית שכונה חדשה עבור המגזר החרדי במערב העיר שתמנה כ15 אלף יחידות דיור".

לטענתם, "עם עליית הממשלה הקודמת והחלפת השרים בשקד ואלקין, התוכנית התמוססה לה והציבור החרדי הפסיד אופציה ראויה למגורים".

גורמים שונים האשימו וטענו כי לראש העיר יש יד ורגל במסמוס התוכנית שהייתה אמורה לפתור למגזר החרדי את מצוקת הדיור.

בתוך כך, מכתב מהימים האחרונים שנשלח על ידי ראש העיר אבירם דהרי לשר השיכון יצחק גולדקנופף מלמד כי גם בעיריית קריית גת מבינים שהממשלה התחלפה ושלא כפי שנהגה הממשלה הקודמת, היא מעוניינת לעזור לחרדים ולכן על הדרך בעירייה מנסים להיטיב עם המגזר החרדי ערב הבחירות.

במכתבו מציין דהרי את תוכנית כרמי גת מערב בה אמורים לבנות 13.600 יח"ד, ומבקש את עזרת משרד השיכון בתכנון שלושים אחוז בלבד מתוכם מותאם למגזר החרדי.

נציגי הקהילות הזדעקו: "מדובר בשכונת ענק שתוכננה ואושרה על ידי השרים דרעי וליצמן עבור המגזר החרדי בלבד, לאחר אפליה רבת שנים והזנחה מצד הממשלות הקודמות שמצאו פתרונות רחוקים וזולים עבור המגזר. מהיכן יש לראש העיר התעוזה לבקש רק שליש מתוך התוכנית עבור המגזר החרדי, ולשנות את ייעוד וצביון התוכנית כפי שתוכננה במקור?", תוהים הנציגים בזעם.

בכירי הקהילה בעיר נשמעים בשיחות סגורות מלאים בתלונות על התנהלות ראש העיר. על הניסיון מצד אחד לרצות אותם, אך מהצד השני פועל ראש העיר ומתבטא נגד המגזר החרדי.

בעקבות כך, הצהירו בכירי הקהילה כי לקראת הבחירות הם יציגו בפני גדולי ישראל את התמונה המלאה בטרם יוחלט במי תומכים לראשות העיר.

תגובת אבירם דהרי ראש העיר קרית גת:

1. על מנת להיות ענייניים אדלג על תדהמתי ואכזבתי מהעובדה שכלי תקשורת רציני מפרסם כתבה על ראש העיר מבלי לבקש את תגובתו.

2. ברוך השם, אין חולק כי העיר קרית גת היא היום עיר אטרקטיבית מאוד לציבור בכלל ולציבור החרדי בפרט. עיריית קרית גת מעניקה שירותים איכותיים בכל תחומי החיים ואכן אלפי משפחות משלמות ממיטב כספן כדי לזכות לגור לגדל ולחנך את ילדיהן בעיר קרית גת.

3. בכל מערכת בחירות ב- 15 השנים האחרונות משתמשים המועמדים המתמודדים מולי בשתי סיסמאות כוזבות מבחינת המציאות העובדתית. האחת: "קרית גת מתחרדת" השנייה: "ראש העיר סוגר עסקים הפועלים בשבת" כנראה שהשימוש בניגוח החרדים והיהדות ככלי פוליטי הוא היעיל ביותר מבחינת מתנגדיי הפוליטיים.

4. במסגרת תשובותיי (שהן כמו תמיד שקופות ופומביות) הבהרתי שהמציאות העובדתית שונה בתכלית: א. מעולם עיריית קריית גת לא סגרה עסקים שבחרו לפעול בשבת (בדיוק כמו ממשלות ישראל לדורותיהן כולל הממשלה הנוכחית אשר לא רק שלא סגרו עסקים אלא אף מימנו ועדיין מממנות עבודות בשבת ואפילו ארועי תרבות בשבת ברחבי הארץ).

ב. בתקופתי נבנו בקרית גת למעלה מ 10,000 דירות אשר רק 400 יח"ד נבנו באופן ייעודי עבור האוכלוסיה החרדית. ויובהר, כל הדירות הללו שווקו ע"י ממשלות ישראל לדורותיהן (אשר ברובן היו נציגי הציבור החרדי בעמדות מפתח) ולא על ידי עיריית קריית גת.

5. אגדה אורבנית כוזבת נוספת מסופרת מצידם של הנציגים החרדיים כאילו ראש העיר קרית גת הוא זה שמונע בניית דירות לחרדים.

6. עובדתית: א. אין ולו דוגמא אחת בכל 20 השנים האחרונות שמשרד השיכון תכנן בקרית גת שכונה לציבור החרדי וראש העיר מנע את שיווקה. תעדנה על כך 400 יח"ד בקריה החרדית אשר נבנו ואוכלוסו בתקופת כהונתו של ראש העיר.

ב. "קרית גת מערב" - במשך כל השנים ועד היום לא הועברו אדמות קרית גת מערב לא לגבולות תחום שיפוטה של העיר קרית גת ולא לגבולות תחום תכנונה. כך שהאגדה האורבנית כאילו עיריית קרית גת מנסה למנוע את קידום התכנון ו/או השיווק ו/או הביצוע הינה אגדה אורבנית כוזבת לכל המבין דבר (או אפילו חצי דבר) בתחום המוניצפאלי.

ג. בשבח והודיה למלך מלכי המלכים הקב"ה, מבחינת מוסדות חינוך וציבור, גני שעשועים, פעילות חינוך ותרבות, העיר קרית גת בראשותי הינה מודל לחיקוי בהיותה "גן עדן" לציבור בכלל ולציבור החרדי בפרט.

ד. ראש העיר כינס ועדת דיור חרדית בעיר כדי להציג את הנתונים ולהזים את הכזבים ובד בבד הציע פתרונות ישימים ומיטביים בתחום הדיור לציבור החרדי. במכתביו למשרד השיכון ראש העיר מציין במפורש את נתוני הבנייה והשיווקים המיידיים בעיר והציע לשווק 30% מהדירות לטובת הציבור החרדי עד להגעה של ממוצע עירוני של 15% (בדיוק בהתאם להחלטת הממשלה הנוכחית).

7. לסיכום, לא ברור מה בדבריו של ראש העיר מוגדר בפיכם "כדיבור בשני קולות"?

ברוך השם, כמי שנבחן ונבחר בזכות עשייתו המוכחת (ולא על בסיס פרסומות וכתבות בעיתונים) מקפיד ראש העיר בכל מערכת בחירות להשתמש בסיסמא: מצביעים על התוצאות וממשיכים בעשייה והאמת והשלום אהבו.

ההתכתבות של ראש עיריית קריית גת נגד החרדים.

ההתכתבות של ראש עיריית קריית גת עם החרדים.

המכתב ששלח ראש עיריית קריית גת לשר השיכון יצחק גולדקנופף.

 

אבירם דהרי קריית גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}