ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כאב נוסף למשפחה

פייק ניוז מרושע: איבריה של הנרצחת בפיגוע לא נתרמו למחבל

ללא בושה וללא מחשבה. כמה גולשים ברשת הטוויטר הפיצו פייק ניוז לפיו בהוראת בג"ץ הושתל אחד מאיבריה של הקדושה לאה די הי"ד שנרצחה בפיגוע במחבל שיושב באחד מבתי הכלא בישראל | בערוץ 14 שלו יוחס הפרסום ובשב"ס פרסמו הבהרה שמכחישה נמרצות את הדיווח

פייק ניוז מרושע: איבריה של הנרצחת בפיגוע לא נתרמו למחבל
המשפחה בהלווית האם הי"ד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בשעות האחרונות מופץ פייק ניוז מרושע שמוסיף צער וכאב למשפחת די, האב ליאו וילדיו. לפי כמה צייצנים ברשת הטוויטר אחד מאיבריה של הנרצחת בפיגוע בערב שבת חול המועד פסח מרת לאה (לוסי) די הי"ד הושתל במחבל אסיר פלסטיני.

אותם גולשים חסרי האחריות ציינו כי כך דווח ב'ערוץ 14', דבר שאינו נכון כלל וכלל והם הסתמכו על פרשנות שנתן הכתב הצבאי של הערוץ קובי פינקלר כי לפי פסיקת בית משפט העליון מבחינה תיאורתית אסיר שיושב בכלא יוכל לקבל את האיברים שהחליטה המשפחה לתרום. 

לאור הסערה שיצרו הפרסומים ברשת, 'ערוץ 14' מפרסם הבהרה: "בריאיון שנערך הבוקר לתוכנית הבוקר עם שי גולדן, אחד המרואיינים טען כי החלטת בית המשפט מאפשרת עקרונית תרומת אברים גם למחבלים. למען הסר ספק, לא נטען בשום שלב כי הדבר קרה בפועל בתרומת האברים של לוסי די הי"ד ובכל מקרה, לא מדובר בפרסום של עכשיו 14".

גם שירות בתי הסוהר (שב"ס) פרסם הבהרה: "בשעות האחרונות מופצת במרשתת אמירה שקרית לחלוטין בגין תרומת אבריה של לוסי די ז"ל שנהרגה בפיגוע לפני שבוע לאסיר ביטחוני. ברצוננו להבהיר כי מדובר באמירה שקרית ופוגענית ואנו מבקשים לחדול לאלתר מהפצת אמירות אלו ולכבד את אבלה של המשפחה".

לפי דיווחים הערב, גם ליאו די, היושב שבעה באפרת לאחר הירצחן של רעייתו לוסי ובנותיו מאיה ורינה הי"ד התייחס לשמועות והזים אותן: "אנו שמחים שהיא הצילה חמש נפשות ושמחים שאחד מהם הוא ערבי כי ככה היא הייתה רוצה שיהיה. היה בה בוודאי אהבה רבה לכל בני האדם".

פייק ניוז לוסי די תרומת איברים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד