ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זיכרון בסלון באו"ם

השגריר אירח שגרירים שהגיעו לשמוע את עדותה של ניצולת שואה

השגריר ארדן אירח באו"ם עשרות שגרירים שהגיעו לשמוע את עדותה של טובה פרידמן, ניצולת שואה שמעבירה את סיפורה גם באמצעות הטיקטוק למאות אלפי עוקבים. השגריר ארדן: "עדויות הניצולים הם התשובה החזקה ביותר למכחישי השואה והאנטישמים"

השגריר אירח שגרירים שהגיעו לשמוע את עדותה של ניצולת שואה
מחנה אושוויץ צילום: ישי ירושלמי

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, אירח עשרות שגרירים ל"זיכרון בסלון" במטה האו"ם בניו יורק יחד עם טובה פרידמן, ניצולת שואה שמקדישה היום את חייה להנצחת השואה. טובה חלקה את סיפורה האישי עם השגרירים וסיפרה על הדרך הייחודית שיצרה יחד עם הנכד שלה, כדי ללמד את הדור הבא על השואה – באמצעות עמוד הטיקטוק שהם פתחו יחד.

השגריר ארדן יחד עם טובה פרידמן.

לאירוע הגיעו עשרות שגרירים, ביניהם שגרירת גרמניה לאו"ם, שהתרגשו לשמוע את סיפורה של טובה פרידמן. טובה אמרה לשגרירים: "מדינת ישראל היא הערובה שלנו כיום שאסון כמו השואה לא יתרחש שוב".

מדברי השגריר ארדן באירוע: "היהודים האמיצים בגטו ורשה נלחמו בנאצים תוך שהם מגלים אומץ אדיר, אבל לצערי הם נלחמו לבד. היום יש לנו מולדת עם צבא חזק שמוכן להגן על העם היהודי לא משנה איפה הוא נמצא. אף יהודי כבר לא צריך להילחם לבד - ישראל היא ההתגשמות של Never again". השגריר ארדן הודה לטובה על שהגיעה לשוחח עם השגרירים ולהעביר את סיפורה.

שגריר ישראל גלעד ארדן יום השואה והגבורה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד