ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
?נערכים להסלמה

בשבועות האחרונים: צה"ל מאיץ את מיגון הכבישים והיישובים בדרום

צה"ל מאיץ את מיגון הכבישים ודרכי הגישה ליישובים ולמוצבים בדרום. החשש: פיגוע מכיוון רצועת עזה. קצינים בשטח: "אנחנו מבינים שהאזור כולו עלול להידרדר למבצע רחב בטווח הזמן הקרוב"

בשבועות האחרונים: צה"ל מאיץ את מיגון הכבישים והיישובים בדרום
ג'יפים צבאיים ביו"ש צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90

בשבועות האחרונים האיץ צה"ל את מיגון הכבישים ודרכי הגישה ליישובים ולמוצבים בדרום, מחשש לפיגוע מכיוון רצועת עזה.

על פי דיווח באתר 'וואלה', העבודה ההנדסית של פיקוד הדרום כוללת הצבת חומות מיגון בכניסה ליישובים סמוכי גדר, חומות בטון בכניסה למוצבים ועמדות, והיקף גדול של סוללות עפר - גם באזורים שבהם אמורים להתרכז כוחות בתרחיש של מבצע או מלחמה ברצועה.

קצינים באוגדת עזה מעריכים כי בתרחיש של הסלמה, חוליות טרור ינסו "לצוד" כלי רכב, חיילים ואזרחים ישראלים לאורך הגבול, לפני שצה"ל יספיק להרחיקם מהגבול או לחסום כבישים.

קצינים בשטח אמרו: "הפעילות ההנדסית התחילה אחרי מבצע 'שומר חומות', התרחבה אחרי 'עלות השחר', אבל בחודש האחרון אנחנו רואים יותר סוללות עפר, וארגון מחדש של המרחב בגבול כמו שינוי כניסות למוצבים, הצבות בטונדות, ומיגון צירים".

הם הסבירו את הסיבה: "אנחנו מבינים שהאזור כולו עלול להידרדר למבצע רחב בטווח הזמן הקרוב".

הקצינים הוסיפו: "ארגוני הטרור, ובהם גם חמאס, מנסים לייצר משוואה שעל כל אירוע בהר הבית או מספר הרוגים גדולים ביהודה ושומרון תהיה תגובה מעזה".

"לכולם ברור שהמצב כרגע נפיץ והוא יכול להתפרץ תוך זמן קצר. צה"ל הגיב נקודתית בפסח בגלל רמדאן. כולם מדברים על זה שבמטח הבא זה ידרדר ללחימה", אמרו.

 

הסלמה בדרום צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד