ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ביקור היסטורי

האישיות האיראנית הבכירה תגיע לישראל

רזא פהלווי, בנו של השאה האיראני שהודח במהפכה האסלאמית ב-1979, יגיע מחר לביקור בישראל. פהלווי ישתתף בעצרת לזכר השואה. הוא כתב: "אני רוצה שעם ישראל ידע שהרפובליקה האסלאמית לא מייצגת את העם האיראני"

האישיות האיראנית הבכירה תגיע לישראל
רזא פהלווי, בנו של השאה האיראני צילום: באדיבות המצלם

יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי, יגיע מחר (שני) לישראל, האורח הנכבד הוא האישיות האיראנית הבכירה ביותר שהגיעה אי פעם לביקור פומבי בישראל. יורש העצר האיראני, רזא פהלווי פרסם הודעה לתקשורת על כך. יורש העצר יקח חלק במסגרת אירועי יום הזיכרון ויוקיע את האנטישמיות והכחשת השואה של משטר האייתולות.

רזא כורש עלי פהלווי הוא בנו של מוחמד רזא פהלווי, השאה האיראני האחרון, ונכדו של רזא ח'אן, מייסד שושלת פהלווי. אביו הודח במהפכה האיסלאמית ב-1979 על ידי האייתוללה חמינאי. 

בנו של השאה כתב: "העם האיראני שואף לממשלה שתכבד את מורשתו, עם שמירה על זכויות אדם וכיבוד המגוון הדתי והתרבותי, בין היתר באמצעות שיקום יחסי השלום והידידות עם ישראל ושכנותיה האחרות של איראן. מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו. הם דוחים את המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר וכמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל. איראן דמוקרטית תבקש לחדש את קשריה עם ישראל ועם שכנינו הערבים. לדעתי, היום הזה קרוב מתמיד".

עוד כתב: "אני נוסע לישראל כדי להעביר מסר של ידידות מהעם האיראני, לפגוש מומחי מים ישראלים בדרכים לטפל בהתעללות של המשטר במשאבי הטבע של איראן, ולחלוק כבוד לקורבנות השואה ביום השואה. אני רוצה שעם ישראל ידע שהרפובליקה האסלאמית לא מייצגת את העם האיראני. ניתן להצית מחדש את הקשר העתיק בין עמנו לטובת שני העמים. אני נוסע לישראל כדי למלא את תפקידי בבנייה לקראת אותו עתיד מזהיר יותר".

במהלך ביקורו ישתתף יורש העצר בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יפגש עם שרת המודיעין גילה גמליאל, יבקר במתקן התפלה במטרה ללמוד על טכנולוגיות המים המתקדמות של ישראל, כמענה אפשרי לתשתית המים הקורסת באיראן, יבקר בכותל המערבי; יבקר במרכז הקהילה הבהאית, יתארח במפגש עם בכירים בקהילת יוצאי איראן בישראל.

איראן השרה גילה גמליאל יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}