כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
האזנה בלתי פוסקת

מיליון וחצי הורדות של סיפורים בשנה האחרונה

ילדים ובני נוער מורידים למכשירים שלהם סיפורים של דוד החקיין. לפי הנתונים של המערכת בקול הלשון, מדובר בכמיליון וחצי הורדות של סיפורים בשנה האחרונה. "בזכות הסיפורים רבים חזרו בתשובה, כמו גם היו ששברו את המכשירים הטמאים שלהם"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בעמדות של קול הלשון בשנה האחרונה רואים תור של ילדים ובני נוער שמורידים למכשירים שלהם סיפורים של דוד החקיין ששמו האמיתי הוא דוד ברוקנר. לפי הנתונים של המערכת בקול הלשון, מדובר בכמיליון וחצי הורדות של סיפורים בשנה האחרונה.

אז איך הכל התחיל? בשביל זה הלכנו לדבר עם האיש שהחליט להכניס את הסיפורים לתוך מערכת 'שבתי' שהיא חלק מקול הלשון, רבי יעקב.

"אז אכן, זכינו אנו יחד עם שיתוף פעולה פורה עם דוד, להכניס המון, אם לא את רוב סיפוריו. בתחילה היה זה רק כמאה סיפורים שהכנסנו למערכת, ומטבע הדברים, הדבר היה מוזר בעיני מספר בודד של אנשים, והם התקשרו לגורמים מתוך קול הלשון, לשאול מה זה ועל מה זה, ומששמעו על
כך המאזינים החרוצים, תוך דקות בודדות המערכת הוצפה ביותר משלוש מאות הקלטות והודעות, מכל הסוגים והגילאים, כולם בסגנון אחד מדברים: הסיפורים מחזקים אותנו, נותנים לנו כח, מלאי מסר ווארטים יפים, והיו גם שסיפרו שבזכות הסיפורים הם חזרו בתשובה, כמו גם היו ששברו את
המכשירים הטמאים שלהם".

עוד סיפר: "משכך היו פני הדברים, ונהפוך הוא, כאן במערכת הוחלט להכניס את כל סיפוריו שאינם עם זכויות יוצרים, ובכך הדברים יביאו תועלת כפולה ומכופלת לאותם אלו הנצרכים לכך, ואכן, ההדגשה היא לנצרכים לכך, כי לא לכל אחד, ולא לכל משפחה מתאים כל סיפור. איש איש והז'אנר שלו. ומכאן נפרצה הדרך לדבר ייחודי, זכינו אנו יחד עם דוד לשדר מדי שבוע חידות מסר יהודי והרבה הומור, בשיתוף המאזינים שעולים לשידור בזה אחר זה, ועונים את התשובות, ומדברי המאזינים, ניתן להסיק, שהם ברמה מאוד רצינית ויוצאת דופן".

רבי יעקב המשיך: "אז כאן אני בקריאה לכל המאזינים של דוד, בואו ותנצלו את ההורדות בעמדות, זאת מכיוון שהאפשרות להוריד הינה בבין הזמנים בלבד. אבל מה שכן, דרך הקו הישיר ניתן לשמוע בכל ימות השנה את הסיפורים. אני מזמין את כולכם בהזמנה אישית, לחייג למס: 03-6171071, ולהאזין לאלפי השיעורים הקיימים במערכת, מערכת 'שבתי' ממוקמת בשורה הראשונה בהאזנה של קול הלשון, כי אנו תמיד דוגלים שבמקום אחד, במערכת אחת, יהיה למאזין את כל מה שהוא צריך לשמוע, לא לחינם הסלוגן שלנו הוא: "מערכת שבתי, כל התכנים בכל הנושאים". ועוד דבר אחרון, אם למישהו מכם יש ווארט יפה, שלכם או של רבנים אחרים, כמו כן אם יש ברשותכם מאגר של שיעורים טובים, אנו מבקשים בכל לשון ליצור איתנו קשר, או בהשארת הודעה בשלוחה 9, או לשלוח למייל: [email protected], ובעזרת השם נכניס אותם למאגר השיעורים הגדול ביותר. חזקו ואמצו".

שאלנו את דוד החקיין כמה שאלות.

דוד כמה סיפורים בסך הכל כבר הוצאת?

"חסדי שמיים זה מתקרב לאלף סיפורים, אפשר להוריד את כולם חינם באתר הרשמי של דוד החקיין וחלקם גם בעמדות של קול הלשון בבין הזמנים או באתר של קול הלשון תחת השם דוד החקיין או דוד ברוקנר".

שמנו לב שאין הרבה סיפורי צדיקים אלא יותר סיפורים עכשוויים או פעולה וכו'

"נכון כי יש אחרים שעושים סיפורי צדיקים וגם אני מעדיף לעשות סיפורים שהם אלטרנטיבה לגירויים שבחוץ".

יש אומרים שהסיפורים שלך לא חינוכיים.

"זאת שטות וכל מי ששומע יודע זאת, נכון זה לא מתאים לכל בית חרדי ולא לכל גיל אבל יש תמיד מסר ומשולבים דברי תורה".

יש אומרים שהסיפורים ילדותיים.

"יש סיפורים ילדותיים ויש מאוד בוגרים ואין להקיש מאחד לשני יש המון סגנונות".

אתה מוסיף בקו שלך ביום כ-15 דקות ואף יותר מסיפור מאיפה כל הרעיונות?

"חסדי שמיים בקו הטלפון שלי יש בחודש בן כ-5 ל-6 מיליון דקות האזנה בחודש וכ-8אלף שיחות ביום, אבל כדי שתהיה כזאת האזנה גבוהה צריך כל הזמן להכניס סיפורים חדשים, ויש חברים ששולחים לי רעיונות ואז אני רק כותב את זה ויש המון סייעתא דשמיא, כך שבשנים האחרונות אילו לא סיפורים שלי, אלא אחרים שמביאים לי, ואני רק מוסיף ומשנה קצת ואז מקליט".

מה התוכניות להמשך?

"אין לי מושג למדתי שבלי סייעתא דשמיא לא זז כלום, אני מקווה שאוכל להמשיך להקליט סיפורים טובים ולהגיש אתם לציבור חינם בשביל תועלת, יש עוד דבר שברצוני לבקש, יש כאלה שממש מתמכרים לסיפורים ושומעים יותר מדי כמו שאמר לי רב מישיבה קטנה, תשמע הסיפורים שלך ממש שיעור מוסר הבעיה שהבחורים שומעים את זה לתוך הלילה ובבוקר מאחרים לשיעור גמרא, אני מבקש לשים גבולות ולשמוע לא יותר מדי, וזו בקשה גם בשם
מחנכים והורים שמאוד מרוצים מהסיפורים, אבל עם גבולות".

דוד החקיין קול הלשון סיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד