כ"ה כסלו התשפ"ה
26.12.2024

לראשונה השנה עלייה במספר ההרוגים ובתאונות, ביחס לשנה שעברה

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פחות תקציב שווה פחות חיי אדם. הירידה המתמשכת בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים מביאה לכך שמדינת ישראל הולכת אחורה במאבק להצלת חיי אדם בכבישים"

לראשונה השנה עלייה במספר ההרוגים ובתאונות, ביחס לשנה שעברה
איחוד הצלה


הקיצוץ בתקציב הבטיחות בדרכים נותן את אותותיו. מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי לראשונה בשנת 2014 חלה עליה במספר ההרוגים מתאונות דרכים, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2013.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פחות תקציב שווה פחות חיי אדם. הירידה המתמשכת בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים מביאה לכך שמדינת ישראל הולכת אחורה במאבק להצלת חיי אדם בכבישים. אסור לקצץ בתקציב הבטיחות ולהמר על חיי אדם. השקעה בבטיחות בדרכים, כדאית כלכלית וגם חוסכת בחיי אדם"

מתחילת שנת 2014 נהרגו בכבישי ישראל 210 בני אדם, לעומת 205 בני אדם בתקופה המקבילה בשנה שעברה, עליה של 2%.(נתונים נכונים ל-07.09.2014)

גם במספר התאונות הקטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות) נרשמה עליה, כאשר מתחילת השנה אירעו 194 תאונות קטלניות (עליה של 8%) לעומת 180 תאונות קטלניות בתקופה המקבילה בשנת 2013

היעד של ממשלת ישראל לשנת 2014 הוא ירידה של 5% במספר ההרוגים ביחס ל-309 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2013. אם לא יחול שינוי משמעותי ממשלת ישראל תרשום שנה שנייה ברציפות של אי עמידה ביעד שהיא עצמה קבעה – 294 הרוגים מתאונות דרכים.

עד סוף חודש אפריל עוד נרשמה ירידה במספר ההרוגים, כאשר בסוף חודש אפריל נרשמו 89 הרוגים בתאונות דרכים, לעומת 115 הרוגים בסוף אפריל 2013.

בחודשים מאי (28 הרוגים), יוני (25 הרוגים), יולי (34 הרוגים) ואוגוסט (31 הרוגים) נרשמה עליה חדה במספר ההרוגים.

בשבוע הראשון של חודש ספטמבר 2014 נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים, לעומת שני בני אדם שנהרגו בשבוע הראשון של חודש ספטמבר בשנת 2013

עליה חדה במספר הולכי הרגל ההרוגים

• העלייה הגדולה ביותר נרשמה בקרב הולכי הרגל, כאשר מתחילת השנה נהרגו 79 הולכי רגל לעומת 53 הולכי רגל בתרופה המקבילה בשנה שעברה – 26 הולכי רגל יותר (עליה של כ-50%).
• מהנתונים עולה כי חלה עלייה חדה של 8% במספר ההרוגים נרשמה בתחום הבין עירוני
(128 בני אדם) ואילו בתחום העירוני נרשמה ירידה של 6% במספר ההרוגים (82 בני אדם).
• בקרב המגזר הערבי נהרגו 78 בני אדם (ירידה של 1%) ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2013.
• בקרב הזרים נרשמה נהרגו 18 בני אדם, כפול ממספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
דו"ח סיכום שנת 2013 המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) - ישראל בהשוואה לאירופה:
לאחרונה פרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) את דו"ח סיכום שנת 2013 בכבישי אירופה:
• ישראל נמצא בין חמשת המדינות הגרועות במדד של שינוי במספר ההרוגים בשנים 2012-2013, מקום חמישי מהסוף מבין 32 מדינות. עליה של %5 במספר ההרוגים (לפני אירלנד, נורבגיה, לוקסמבורג ומלטה)
• בשנים 2001-2013 נרשמה ירידה של 49% במספר ההרוגים בישראל (מקום 22 מתוך 32) לעומת 70% בספרד ו-60% בצרפת.
• האיחוד האירופי פרסם את סיכום שנת 2013 בתחום תאונות הדרכים, ממנו עולה כי מדינות האיחוד הצליחו להוריד את מספר ההרוגים מתאונות הדרכים ב-8% בממוצע בהשוואה לשנה הקודמת.
• מנגד, אל מול ההצלחה באירופה, רשמה מדינת ישראל עליה של 6% במספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2013, כשמספר ההרוגים הרשמי עמד על 309 הרוגים לעומת 290 הרוגים בשנת 2012.

בשנים האחרונות יש ירידה בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים. במקום 550 מיליון שקלים כפי שנקבע בתכנית הלאומית, יש ירידה מתמשכת בתקציב ובשנת 2014 התקציב עומד על כמחצית מהסכום.
במסגרת הקיצוצים חסרות עשרות ניידות לשוטרי התנועה והמתנדבים, כמו גם פגיעה בפרויקט הסטודנטים שיסייעו למשטרה באכיפת עבירות תנועה שעדיין לא יצא לפועל.
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}